سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مجلس انگلیس: با فروش سلاح به اسرائیل شریک جنایات علیه فلسطینیان هستید

نماینده مجلس انگلیس خطاب به بوریس جانسون اعلام کرد دولت این کشور با فروش سلاح به تل‌آویو، شریک جنایات آن علیه فلسطینیان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی تی آر تی، «زارا سلطانا» نماینده مجلس انگلیس در جلسه‌ای که بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور هم حضور داشت، دولت را شریک جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان عنوان کرد.

او گفت: تالا ۱۳ ساله بود و خواهرش رولا هم ۵ ساله بود و خواهر دیگرش یارا هم ۹ ساله بود. این سه خواهر فلسطینی در حملات اخیر اسرائیل به منطقه غزه کشته شده اند. ارتش اسرائیل در حملات اخیر به منطقه غزه ۶۳ کودک دیگر و همچنین ۲۴۵ فلسطینی را هم به قتل رساند.

نماینده مجلس انگلیس در ادامه گفت: فریاد‌ها برای آزادی فلسطین هرگز تا این حد بلند نبوده است، اما دولت محافظه کار با انکار جنایات اسرائیل همدست آن است. دولت انگلیس از سال ۲۰۱۵ تاکنون طرح فروش بیش از ۴۰۰ میلیون یورو سلاح به اسرائیل را تایید کرده است؛ بنابراین آیا نخست وزیر می‌تواند در چشمان من نگاه بکند و بگوید که تسلیحات ساخت انگلیس در جنایات جنگی که اخیرا در منطقه غزه اتفاق افتاد و در جریان آن‌ها این سه کودک فلسطینی و صد‌ها فلسطینی دیگر کشته شدند بکار گرفته نشده اند!

بوریس جانسن نیز در واکنش به اظهارات نماینده مجلس این کشور گفت: فکر می‌کنم که همه نمایندگان مجلس درک می‌کنند که هیچ فردی خواهان مشاهده تنش‌های ترسناک مانند آن چه که در اسرائیل و غزه بوده ایم نیست. همه ما اکنون خوشحال هستیم که آتش بس اعلام شده و روند کاهش تنش شروع شده است.

او افزود: درباره موضع دولت انگلیس هم باید بگویم که ما خواهان اجرایی شدن راهکار تشکیل دو دولت هستیم. این هدفی است که دولت انگلیس سالیان متمادی برای دستیابی به آن تلاش کرده است و همچنان موضع ما در قبال تنش میان اسرائیل و فلسطین همین خواهد بود.

در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در نوار غزه و کرانه باختری به شهادت بیش از ۲۵۰ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک منجر شد که با واکنش و محکومیت جهانی روبرو شد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.