سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار زنجان:

برگزاری هرگونه تجمع انتخاباتی در فضای بسته ممنوع است

حقیقی گفت: تجمع انتخاباتی، گفتگو و مناظره در سالن های سرپوشیده مطلقا ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان بابیان اینکه تجمع انتخاباتی، گفتگو و مناظره در سالن‌های سرپوشیده مطلقا ممنوع است، گفت: نیروی انتظامی و سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان  مسئولیت نظارت این مهم را بر عهده دارند.

او با اشاره به اینکه تجمع در فضای باز تحت شرایط خاصی بلامانع است و بر این اساس فاصله از هر طرف برای هر نفر هشت مترمربع باید باشد، گفت: ظرفیت فضای باز نیز ۳۰ درصد بوده و حداکثر زمان مراسم نیز ۲ ساعت با کنترل ورودی و خروجی است.

حقیقی با اشاره به اینکه هرگونه راه اندازی کارناوال و استقبال در زمان انتخابات ممنوع است، افزود: برگزاری جلسات داخلی ستاد‌های انتخاباتی در شرایط قرمز حداکثر با ۱۵ نفر، وضعیت نارنجی حداکثر با ۲۰ نفر و در وضعیت زرد کرونایی نیز حداکثر با ۳۰ نفر بلامانع است.

او با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم تا ارکان انتخابات که شامل سلامت، مشارکت، رقابت و امنیت است حفظ شود، گفت: بزرگترین حق، قانون است و همه موظفیم تا در چارچوب قانون رفتار کنیم.

استاندار زنجان گفت: در صورت مشاهده تخلف مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی بدون مسامحه با آن هابرخورد می‌شود

او ادامه داد: هر مدیر و کارمندی که قصد فعالیت تبلیغی در ستاد کاندیدا‌ها را دارد می‌تواند از مرخصی استفاده کند.

حقیقی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید وظایف اداری خود را به صورت میدانی در انتخابات انجام دهند، افزود: تعلل و سستی در کار‌ها قابل قبول نیست.

معاون سیاسی استاندار زنجان نیز در این رابطه گفت: انتخابات پیش رو با بیماری کرونا متقارن شده و همه باید بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

مرادی معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا افزایش شعب اخذ رای و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد تأکید است، گفت: برای جلوگیری ازدحام جمعیت رأی گیری تا ساعت ۲بامداد ۲۹ خردادماه ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه در روز ۱۷ خردادماه اسامی تایید صلاحیت شدگان برای انتخابات شورا‌های اسلامی اعلام خواهد شد، افزود: در بحث تبلیغات انتخاباتی کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده نیز رویکرد‌های ستاد ملی کرونا رعایت می‌شود.

مرادی ادامه داد: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت چهار رکن اصلی انتخابات است و در کنار این موضوعات مبحث قانون‌مندی و بی‌طرفی نیز از الزاماتی است که از سوی کارگزاران رعایت می‌شود و افرادی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند حق استفاده از اموال عمومی را در انتخابات ندارند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.