سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کالا‌هایی که در سامانه ثبت نشوند قاچاق محسوب می‌شوند

طبق قانون کالا‌هایی که هنگام خرید و فروش در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشوند قاچاق محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جعفری کرهرودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: طبق قانون کالا‌هایی که هنگام خرید و فروش در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشوند به عنوان کالای قاچاق شناسایی شده و مشمول جرایم کالای قاچاق می‌شوند.

جعفری کرهرودی با اشاره به اینکه فعالان این حوزه باید نسبت به این قوانین مهم توجه ویژه داشته باشند افزود: سال گذشته ۹ هزار و ۲۲۹ کالا در استان مرکزی ثبت سفارش شد که بیش از ۸۰ درصد آن تایید شد.

او اضافه کرد: ارزش اعتباری کالا‌های ثبت سفارش شده در استان مرکزی ۲ میلیارد و ۹۳۳ میلیون یورو است که از این میزان ۲ میلیارد و ۶۰۸ میلیون یورو تایید شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: پودر آلومینا، آند کربنی، کویل آلومینیوم، خط تولید آمپول، بادام، مواد اولیه آبمیوه، لوازم یدکی، شمش آلومینیوم و تجهیزات و خطوط تولید از ترکیبات کالایی وارد شده به استان در سال گذشته بوده است.

او مجموع واردات کالا به استان مرکزی در سال گذشته را ۴۷۳ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: عمده این کالا‌ها از کشور‌های چین، ترکیه، هند، امارات متحده عربی و آلمان وارد شده است.

از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی فعال در استان مرکزی بیش از ۱۵۰ واحد فعالیت صادراتی دارند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.