سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محیط زیست آذربایجان‌شرقی نسبت به آتش‌سوزی جنگل‌ها هشدار داد

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش دمای هوا و افزایش تراکم گیاهی درباره احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان آذربایجان‌شرقی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم رعایت هشدار‌های زیست محیطی برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان آذربایجان شرقی گفت:در این راستا باید از رهاسازی مواد شیشه‌ای نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی، خرده شیشه و اشیا مشابه در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری کرد، زیرا این اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها و مراتع شده و کانون آتش در مناطق است.

او افزود: در صورت استفاده از منقل و اجاق زغالی و چوبی، خاکستر‌های اضافی به محیط تخلیه نشود، چون موجب آتش سوزی علوفه و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خطاب به شهروندان، گفت: به هیچ عنوان در داخل جنگل‌ها و مراتع آتش روشن نکنید و در مواقع ضروری از سطوح بدون پوشش گیاهی استفاده کرده و اجاق را با سنگ محصور کنید.

عباس نژاد با بیان این‌که حدود ۱۸۰ هزار هکتار جنگل در استان آذربایجان شرقی وجود دارد، گفت: شهروندان باید پس از استفاده از آتش، از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کرده و هیچ گاه خاکستر‌های اجاق را بدون اطمینان از خاموش شدن آن، رها نکنند ضمن این‌که از انداختن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان‌های مستعد آتش سوزی خودداری کنند.

او با تاکید بر لزوم حفظ طبیعت و مراتع آذربایجان شرقی، گفت: سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع و آتش زدن آن به عنوان منبع روشنایی در جنگل‌ها و مراتع به ویژه در هنگام پیاده‌روی شبانه بسیار خطرناک بوده و عامل آتش سوزی است.

عباس نژاد گفت: شهروندان از بازی با آتش به ویژه در مناطق جنگلی و مرتعی و از حرکات نمایشی و تفریحی به وسیله آتش در مناطق جنگلی و مرتعی و همچنین از تیراندازی هوایی یا با هدف مشخص در مناطق جنگلی و مرتعی خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هنگامی که موتور خودرویی پس از طی مسافت‌های طولانی داغ است، از توقف در مناطق مستعد آتش سوزی باید پرهیز کرد و پس از اطمینان از خنک شدن موتور اتومبیل در محلی عاری از پوشش گیاهی آن را به محل کمپ خود انتقال داد.

او گفت: هم استانی‌های عزیز هنگام مشاهده آتش سوزی مراتب را با شماره‌های ۳۳۳۴۳۵۱۳-۰۴۱ به  اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.