سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سیاسی-اجتماعی استاندار خوزستان

باید توطئه‌های دشمن برای کاهش مشارکت در انتخابات خنثی شوند

نجاتی گفت: دشمن تلاش می‌کند مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دهد، اما ملت ایران به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند است.

رضا نجاتی معاون سیاسی-اجتماعی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: دشمن در تلاش است مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دهد، غافل از اینکه مردم همیشه ثابت کرده‌اند با وجود مشکلاتی که وجود دارد، به آرمان‌های انقلاب، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری علاقه داشته و همواره تیر دشمنان را به سنگ زده‌اند.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی شرایط و تدارکات انتخابات را فراهم می‌کنند، اما انتخابات را مردم برگزار کرده و سرنوشتشان را خود تعیین خواهند کرد که این نشان از مردم سالاری دینی در کشور دارد، دموکراسی که دنیای غرب شعارش را داده، اما به آن عمل نمی‌کند، اینجا و در ایران خود را نشان می‌دهد.

نجاتی با بیان اینکه وظیفه ما برگزاری انتخابات سالم و قانونی بوده و اصل انتخابات بر پایه قانون استوار است، اظهار داشت: ۲ عامل مهم گرما و ویروس کرونا در انتخابات این دوره وجود دارد، البته سیستم‌های تهویه و سرمایشی مساجد و مدارسی که به عنوان شعب اخذ رای برگزیده شده‌اند، باید با دقت بررسی شده و با ظرفیت کامل در انتخابات مورد استفاده قرار گیرند.

این مقام مسئول ادامه داد: برای جلوگیری از ازدحام مردم، تا ۱۲ درصد به تعداد شعب اخذ رای در خوزستان اضافه کردیم و این آمادگی در استان وجود دارد که در صورت نیاز، به این تعداد شعب افزوده شود، همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا، در انتخابات امسال، اخذ اثر انگشت از رای دهندگان حذف شده و در هر شعبه، نماینده بهداشت به عنوان اعضای شعبه حضور خواهد داشت.

معاون سیاسی-اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه با توجه به نظر ستاد ملی کرونا و وزارت کشور، ساعت انتخابات از ساعت ۷ صبح تا ۲ بامداد خواهد بود، تصریح کرد: بنابر اعلام ستاد انتخابات، اجاره ستاد تا این لحظه ممنوع اعلام شده و قرار است شیوه‌نامه تبلیغات نامزد‌ها در شرایط کرونا از سوی ستاد انتخابات کشور به استان‌ها ابلاغ شود که تاکنون ابلاغ نشده و به محض ابلاغ، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نجاتی عمده‌ترین بخش نارضایتی‌های اجتماعی در بندر ماهشهر را بحث اشتغال عنوان و بیان کرد: در شورای تامین استان تاکید شد که هیچ شرکتی حق اخراج هیچ نیرویی را نخواهد داشت، بحث استخدام نیرو‌های بومی در این شهرستان، یکی دیگر از مطالبات به حق مردم بود که به طور جدی در حال پیگیری است، اما فرآیندی طولانی دارد.

او گفت: به واسطه فاصله طبقاتی زیاد، خرید برای قشر ضعیف جامعه بسیار سخت است. باید نظارت دقیق بر بازار انجام شده و با متخلفان و گرانفروشان برخورد شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.