سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارگاه شهید سلیمانی همراه مردم تا پایان کرونا/توصیه به گروه‌های هدف واکسیناسیون

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ فریدن گفت: مردم طی نوبت و با خیال راحت برای دریافت واکسن‌ کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

محمد‌رضا ربیعیان مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدن در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، درباره مشارکت گروه‌های هدف در واکسیناسیون علیه بیماری کرونا گفت: در حال حاضر با توجه به ارسال پیام دعوت توسط واحد پیگیری مرکز بهداشت شهرستان فریدن با گروه‌های هدف تقاضا داریم هرچه سریع‌تر برای دریافت واکسن کرونا اقدام نمایند تا به مرور زمان بتوانیم مراحل واکسیناسیون را با موفقیت و مشارکت حداکثری افراد به پایان برسانیم.

او درباره بهترین زمان دریافت واکسن کرونا، افزود: بهترین گام بعد از مراقبت‌ها و پیشگیری‌های لازم، دریافت واکسن کرونا طبق جدول زمان‌بندی اعلام شده توسط مراکز بهداشتی است، زیرا تاخیر در زمان دریافت واکسن زیاد موثر نیست، آن هم به دلیل اینکه بسیاری از مردم واکسن خود را دریافت کرده اند و سطح ایمنی جامعه در آینده بالا می‌رود و ارزش حال حاضر را ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدن خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم مردم طی نوبت و پیام دعوتی که اعلام می‌شود با خیال راحت برای تزریق واکسن کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان مراجعه کنند و اگر به توصیه‌های پزشکی گوش فرا دهند جای نگرانی بابت بروز عوارض خاصی نیست.

هاتف اسد مسئول مرکز منتخب نمونه گیری شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدن نیز درباره فعالیت‌های این مرکز نمونه گیری بیان کرد: پس از نمونه گیری سرپایی از مراجعان و همچنین اطرافیان فرد کرونامثبت و منفی بستری شده، می‌توانیم جواب تست "RT" را در ۲۰ دقیقه و "PCR"را بعد از فرستادن نمونه به دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان پس از ۴۸ ساعت به مراجعان اعلام کنیم.

اسد با اشاره به بدبینی مردم درباره دقت کیت‌های نمونه گیری از جمله تست "RT" (رپیدتست)، افزود: باتوجه به بی اعتمادی مردم از کیت‌های نمونه‌گیری باید گفت که تست‌های نمونه گیری از دقت بالایی برخوردار هستند و این دقت شامل تست‌های "RT" (رپیدتست) هم می‌شود، زیرا در آغاز پیک‌چهارم کمک بسیار زیادی را در کمترین زمان ممکن برای تشخیص ویروس کرونا به کادر درمان کرد.

علی محمدی مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر فریدن هم با اشاره به ادامه فعالیت‌های قرارگاه شهید سلیمانی از جمله بیمار‌یابی، پیگیری اطرافیان بیمار، نمونه‌گیری موارد مشکوک به کرونا، گفت: واکسیناسیون در شهرستان را شروع کردیم واین برنامه طی‌چهارفاز انجام می‌شود که فاز یک پرسنل جبهه سلامت بودند، فاز دوم گرو‌های هدف متشکل از سالمندان و بیماران خاص هستند و در فاز سوم شاغلان در فعالیت‌های نیازمند تجمع واکسینه می‌شوند و آخرین فاز واکسیناسیون برای عموم مردم است.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.