سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر ۲۰ ناشنوا از کویر سکوت به باغ صدا

تاکنون ۲۰ عمل جراحی کاشت حلزون در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با موفقیت انجام شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا رضایی اتولوژیست و فوق تخصص گوش و حلق و بینی گفت : کاشت حلزون تنها شکلی از مداخلات پزشکی است که می‌تواند به واسطه تحریک الکتریکی عصب شنوایی مقداری از شنوایی را به فرد ناشنوای مطلق باز گرداند.

او گفت : پروتز کاشت حلزون، ابزاری الکترونیکی است که از طریق جراحی در گوش داخلی قرار گرفته و احساس شنیدن صدا در افراد ناشنوا یا کم‌شنوای عمیق را فراهم می‌کند.

 رضایی افزود: کاشت حلزون برای سنین یک و نیم سال تا ۶سال انجام می‌شود و جهت کنترل و تنظیم تا آخر عمر هرساله نیاز به پیگیری دارد.

این فوق تخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه مرکز کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان امام‌خمینی (ره) کرمانشاه در دی ماه ۹۸ موفق به کسب مجوز شده است، افزود: تاکنون ۲۰ عمل جراحی کاشت حلزون در این مرکز انجام شده و حدود ۳۵ نفر هم در نوبت جراحی قرار دارند.

او ادامه داد: ناشنوایان و بیماران دارای کاهش شدید شنوایی می‌توانند با مراجعه به این مرکز مقدمات ثبت‌نام و تشکیل پرونده را انجام دهند و سپس برای گذراندن دوره توانبخشی به مرکز توانبخشی ۲۲ بهمن معرفی و پس از ارزیابی در بخش‌های کار درمانی، توانبخشی و روان شناسی جهت دریافت پروتز معرفی می‌شوند.

 رضایی افزود: هزینه عمل جراحی کاشت حلزون ۴۰۰ تا۵۰۰ میلیون تومان است، اما با کمک هزینه‌ای که دولت در نظر گرفته، هزینه این جراحی برای فرد بیمار ۶ میلیون تومان است و هزینه بیمارستان هم حدود ۵۰۰ تا یک میلیون و پانصد هزار تومان خواهد بود.

او گفت: مرکز کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان امام‌خمینی (ره) کرمانشاه به عنوان مرکز کاشت حلزون غرب کشور به استان‌های ایلام، لرستان و کردستان در این خصوص خدمات ارائه می‌دهد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.