سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۷ هزار هکتار از مزارع استان مرکزی زیرکشت بهاره

امسال ۶۷ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان مرکزی به کشت محصولات بهاره اختصاص یافته است.

کیشانی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: امسال ۶۷ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان مرکزی، زیر کشت محصولات بهاره قرار می‌گیرد.

کیشانی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود از کشت بهاره حدود یک میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصول برداشت شود افزود: سبزی و سیفی جات، حبوبات، ذرت علوفه ای، چغندر عمده‌ترین محصولات بهاره استان است.

او اضافه کرد: با توجه به کاهش بارش‌ها و میزان آبدهی قنوات، چشمه سار‌ها و رودخانه و بحران کم آبی به کشاورزان توصیه می‌شود محصولات کم آب برکشت کنند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی بیان کرد: کشاورزان می‌توانند محصولاتی مثل سرگم و چغندر علوفه‌ای را که دارای عملکرد خوب با مصرف آب کمتری هستند را جایگزین کشت‌های دیگر کنند.


او همچنین از کشاورزان خواست از بذر اصلاح شده و گواهی شده و استاندارد مورد تایید مراکز تحقیقاتی که دارای خلوص ژنتیکی هستند و نسبت به بیماری‌ها هم مقاوم‌تر و دارای عملکرد بیشتری می‌باشد استفاده کنند.

کارشناسان کشاورزی هم توصیه می‌کنند در کشت بهاره از ارقامی استفاده شود که مقاوم به خشکی باشند و نسبت به روش‌های آبیاری نوین اقدام کنند تا درمصرف آب صرفه جویی بعمل آید.

کشت بهاره در استان مرکزی از اواسط فرورین آغازشده وتا اواسط خرداد ماه ادامه دارد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.