سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق ۱۶ تا ۲۵ درصدی خروج نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان پس از دستور بایدن

پنتاگون با انتشار گزارشی آماری از تحقق ۱۶ تا ۲۵ درصدی خروج نظامیان آمریکایی از خاک افغانستان، پس از دستور بایدن خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، با انتشار گزارشی درباره برآورد میزان عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان پس از صدور فرمان عقب نشینی، اعلام کرد که ۱۶ تا ۲۵ درصد این امر که قرار است تا ۱۱ سپتامبر به پایان برسد، محقق شده است.

براساس نتایج این ارزیابی، عملیات تخلیه و عقب نشینی آمریکا از افغانستان با سرعت ثابتی در حال اجراست.

برخی از مقامات فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، نیز مدعی شده اند که از زمان صدور دستور خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان توسط جو بایدن که به ماه آوریل باز می‌گردد تاکنون، آمریکایی‌ها با استفاده از ۱۶۰ فروند هواپیمای باری سی-۱۷ (C-۱۷) تجهیزات خود را از افغانستان خارج کرده اند.

براساس این ادعا، تاکنون بیش از ۱۰ هزار قطعه تجهیزات به یک آژانس پنتاگون تحویل داده شده است تا آن‌ها را نابود کند.

پیش از این و در ۱۸ ماه مه ارزیابی دیگری در این راستا منتشر شده بود که حاکی از خروج تجهیزاتی برابر با محموله ۱۱۵ هواپیمای باری سی-۱۷ و تحویل پنج هزار قطعه برای نابود شدن بود که ۱۳ تا ۲۰ درصد روند عقب نشینی را شامل می‌شد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا همچنین اعلام کرده است که کنترل پنج مورد از تاسیسات این کشور به وزارت دفاع افغانستان محول شده و در هفته گذشته نیز کنترل پنج مورد دیگر از تاسیسات را تحویل داده است.

از سوی دیگر نیز، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)  با اشاره به پایان یافتن زمان حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار ارائه طرحی بمنظور مقابله با گروه‌های تروریستی در افغانستان شده است.

کربی در این راستا ادامه داد: هم اکنون گروه‌های تروریستی، دشمنان حاضر در افغانستان هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.