سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت از خانواده زندانیان نیازمند در خراسان رضوی

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: هزار و ۴۶۶ خانواده زندانیان نیازمند خراسان رضوی به صورت مستقیم تحت پوشش ۱۳ انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان این استان قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید جانفدا مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: در  سال گذشته ۲ هزار و ۶۹۴ مورد مشاوره به اعضای خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان در خراسان رضوی ارائه شده است.

او افزود: سه هزار و ۲۵۶ مورد حمایت نقدی نیز در مجموع به مبلغ ۴۸۸ میلیون تومان به این اعضا پرداخت شده است.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: ۱۴۲ مورد آموزش اشتغال و حرفه آموزی همراه با صدور مدرک حرفه آموزی برای این خانواده‌ها فراهم شده است و همچنین چندین دوره آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای همسران و فرزندان در خانواده زندانیان برگزار شده است.


بیشتر بخوانید



جانفدا بیان کرد: اخیرا سامانه سامانه "حمایت" به آدرس https://samanehemayat.com/ برای تشکیل بانک اطلاعاتی از خانواده زندانیان نیازمند راه اندازی شده است که با ثبت نام خانواده زندانیان در این سامانه می‌توان خدمات بهتری به این قشر ارائه داد.

او به ارائه مشاوره‌های قضایی به خانواده زندانیان اشاره و تصریح کرد: از طریق فعالیت انجمن‌های حمایت از خانواده زندانیان جلسات مشاوره و بررسی وضعیت خانواده‌ها انجام شده و در برخی موارد به توجه به اهمیت حضور فرد سرپرست خانوار در خانواده زمینه آزادی ۸۵ زندانی در سال گذشته فراهم شده است.

مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی تاکید کرد: از ابتدای امسال و طی ۲ ماه گذشته هفت هزار بسته معیشتی به خانواده‌های زندانیان نیازمند استان اهدا شده است که ۲ هزار و ۳۰۰ بسته از طرف ستاد فرامین حضرت امام (ره)، ۲ هزار و ۹۰۰ بسته از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و حدود هزار و ۸۰۰ بسته نیز توسط خیرین انجمن‌های حمایت از زندانیان تامین شده است.

جانفدا به بازدید‌های متعدد مدیران زندان‌ها و مسئولان شهرستان و استان از خانواده‌های زندانیان نیازمند اشاره و اظهار کرد: برخی از این خانواده‌ها در سطح بسیار پایینی از خدمات و معیشت قرار دارند و پس از بازدید‌ها در اولویت کمک‌های نهاد‌های حمایتی قرار می‌گیرند.

او افزود: این خانواده‌ها هیچ تاثیری در وقوع جرم توسط سرپرست خانوارشان نداشته اند و برخلاف خود مجرم که از برخی خدمات تربیتی و معیشتی در زندان برخوردار است اکنون با حبس سرپرست خانوار مجازات شده و دچار مشکلات متعدد می‌شوند که محرومیت فرزندان زندانیان از تحصیل یکی از این موارد است.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی ادامه داد:خانواده‌های زندانیان عائله نظام اسلامی محسوب می‌شوند و توجه به این اقشار آسیب پذیر باید توسط رسانه‌ها به عنوان یک مشکل در جامعه منعکس شود.

جانفدا بیان کرد: بر اساس برخی آمار به دست آمده از نهاد‌های خدماتی، حدود سه هزار خانواده زندانیان نیازمند طی سال‌های گذشته تحت پوشش کمیته امداد خراسان رضوی قرار گرفته اند که این رقم افراد تحت پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان استان را شامل نمی‌شود.

او تصریح کرد: ستاد دیه برای آزادی زندانیان غیرعمد در گلریزان ماه مبارک رمضان امسال حدود ۵.۵ میلیارد تومان از خیرین استان جمع آوری کرد که به واسطه این مقدار کمک تاکنون ۹۱ زندانی از زندان‌های استان آزاد شده و ۳۳ زندانی دیگر نیز در شرف آزادی و تکمیل فرایند اداری مورد نظر است.

 

 

انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.