سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضع بودجه سازمان جهانی بهداشت وخیم است

یک مقام سازمان جهانی بهداشت درباره پیامد‌های فاجعه‌بار کمبود بودجه این نهاد در اجرای ماموریت‌های بین‌المللی خود هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بنا به اعلام یک مقام سازمان جهانی بهداشت، این نهاد بین‌المللی با وضع وخیم اقتصادی دست وپنجه نرم می‌کند.

مایک رایان، یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی و کمبود بودجه بخشی از ماموریت‌های حیاتی ما در سراسر جهان با توقف روبرو شده است.

این مقام سازمان جهانی بهداشت، با یادآوری درخواست کمک ۱/۹۶ میلیارد دلاری این نهاد بهداشتی از کشور‌های جهان، افزود کمبود بودجه بیش از ۷۰ درصدی، سازمان را در خطر واقعی قریب الوقوع قرار داده است، زیرا قادر به حفظ هسته اصلی و اجرای ماموریت‌های خود نیست.

رایان تاکید کرد این کمبود بودجه سازمان جهانی بهداشت را برای پشتیبانی سریع و انعطاف پذیر از کشور‌ها تضعیف می‌کند و عواقبی را برای عملیات جاری این نهاد به دنبال خواهد داشت.

پیشتر سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، در سال ۲۰۲۱ برای ابتکار عمل جهانی کرونا حدود ۲۳ میلیارد دلار کسری وجود دارد.سازمان بهداشت جهانی با استقبال  از وعده آمریکا، آلمان، کمیسیون اروپا، ژاپن و کانادا برای سرمایه گذاری جدید ۴.۳ میلیارد دلاری و تامین مالی توسعه و توزیع تجهیزات آزمایش، مداوا و واکسیناسیون کووید-۱۹ با هدف پشت سر گذاشتن همه گیری، گفت با احتساب مجموع ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار وعده داده شده برای اختصاص به این ابتکار عمل، همچنان با ۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار کسری بودجه مواجه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.