سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولویت حفظ سلامت دانش آموزان و عوامل اجرایی مدارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اجرای برنامه‌ نظارت تیم‌های بهداشتی بر رعایت دستور العمل های بهداشتی در حوزه‌ برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم مدارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت:  امتحانات دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم در تمامی مدارس سراسر کشور با تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کووید۱۹ و با رعایت تمامی شیوه نامه‌های اجرایی و  سلامت دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او، بیان کرد: در برگزاری امتحانات حضوری، حفظ سلامت دانش آموزان و عوامل اجرایی مدارس، اولویت اصلی دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده و ضوابط  بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کووید۱۹ باید به طور جدی رعایت شود.

 همتی، تصریح کرد: قبل از برگزاری امتحانات، با برگزاری نشست‌های متعدد با اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، اداره آموزش و پرورش عشایری، برگزاری وب کنفرانس توجیهی با حضور مدیران سلامت محیط، بیماری‌های واگیر، سلامت نوجوانان و مدارس تمامی شبکه‌های بهداشت و درمان و روسای گروه سلامت و تندرستی ادارات آموزش و پرورش سراسر استان، هماهنگی و برنامه ریزی برای نظارت و ارزیابی اجرای دستور العمل های بهداشتی در تمامی حوزه‌های برگزاری آزمون بر اساس چک لیست‌های ابلاغی، نظارت قبل و در طی زمان برگزاری آزمون‌ها انجام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ادامه داد: در صورت مشاهده هر گونه نقص و مشکل با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش، برای مرتفع کردن آن اقدامات لازم انجام می‌شود.

او، افزود: تعداد حوزه‌های برگزاری امتحانات نسبت به شرایط عادی و رعایت فاصله گذاری فیزیکی افزایش یافته است، به نحوی که دانش آموزان با فاصله دست کم دو متر از یکدیگر  در فضایی مناسب از نظر تهویه کافی در آزمون شرکت می‌کنند.

 همتی، اضافه کرد: در همه حوزه‌های امتحانات، حضور مراقبان بهداشت الزامی است تا بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در زمان برگزاری آزمون نظارت کامل را داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اظهار کرد: به کارگیری تمهیدات لازم ضامن سلامت دانش آموزان مانند  جلوگیری از  تجمع در محیط مدرسه، استفاده از ماسک در زمان خروج از منزل و استفاده از لوازم تحریر و بطری آب شخصی برای تمامی والدین تاکید کرد.

او، از والدین درخواست کرد با رعایت دستورالعمل‌ها نگران نباشند، زیرا زیرساخت‌های برگزاری مطلوب امتحانات در مدارس فراهم شده است و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی نیز قبل و پس از برگزاری آزمون بر فرآیند به کارگیری دستورالعمل های سلامت محیط مدارس نظارت دارند.

همتی، گفت: برای آن گروه از دانش آموزان که دارای محدودیت حضور در حوزه امتحان هستند، اتاق ایزوله با حضور مراقب سلامت در تمامی حوزه‌های برگزاری امتحانات در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.