سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی امروز و فردا؛

رودخانه‌های کرج و طالقان در کمین جان گردشگران/ طبیعت گردی و کوهنوردی ممنوع

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از مسافران و گردشگران خواست در حاشیه رودخانه های کرج و طالقان اتراق نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمد رضا فلاح نژاد، مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تحلیل آخرین الگو‌های پیش یابی حاکی از گذر امواج ناپایدار و فعالیت سامانه تندری در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن بعضی ساعات رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و لحظه‌ای، گرد و خاک و تگرگ مورد انتظار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: با این شرایط توقف در حاشیه رودخانه‌های کرج، طالقان، برغان و کانال‌های آبی کشاورزی با مخاطراتی برای مردم وگردشگران همراه است.

فلاح نژاد گفت: آب گرفتگی موقت معابر شهری و اختلال در تردد جاده‌ای، بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ریزش سنگ و رانش لایه‌های سطحی در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، آسیب به محصولات کشاورزی و باغی دور از انتظار نیست.

او افزود: محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید و لحظه‌ای موارد مهمی است که شهروندان باید مد نظر قراردهند.

مدیر کل بحران استانداری البرزگفت: طبعیت گرد‌ها و کوهنوردان با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی جدا خودداری کنند.

فلاح نژاد گفت: با توجه به رخداد رعد و برق از توقف در مجاورت درختان تک و بلند، تپه‌ها، تیرک‌ها، دکل‌های فلزی فشار قوی برق، فنس‌ها، لوله‌های فلزی آب، مناطق و فضا‌های باز و رودخانه‌ها برای جلوگیری از برق گرفتگی خودداری شود.

انتهای پیام/ ر. ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.