مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی مبنی بر تداوم جو ناپایدار و تشدید سامانه تندری و محلی به ویژه درمناطق کوهستانی، مردم از سفرهای غیر ضرور در این محورها پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمد رضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به پیش بینی بارش  تگرگ، رگبار تندری و رعد و برق، وزش باد شدید و لحظه ای و گرد و خاک (کاهش کیفیت هوا) تا عصر شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه جاری در البرز انجام اقدامات پیشگیرانه توسط مردم و مسئولان دستگاه های اجرایی در استان ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: آب گرفتگی موقت معابر شهری واختلال در تردد جاده ای، بالا آمدن  سطح آب رودخانه ها و مسیل های فصلی، ریزش سنگ و رانش لایه های سطحی در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، آسیب به محصولات کشاورزی و باغی طی روزهای جمعه و شنبه  در البرز پیش بینی می شود.

فلاح نژادگفت: با توجه به رخداد رعد و برق  مردم از توقف در کنار درختان تک و بلند ، تپه ها ،  تیرک ها ،  دکل های فلزی فشار قوی برق ،  فنس ها ، لوله های فلزی آب ،  مناطق و فضاهای باز و رودخانه ها خودداری شود .

او افزود: همچنین به کوهنوردان توصیه کرد که با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قله های البرز مرکزی پرهیز  کنند.

فلاح نژاد تاکید کرد: محکم کردن سازه های موقت ،  تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه  کاره برای پیشگیری از هر گونه بروز حوادث احتمالی ضروری است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.