سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده‌سازی ۳۷ پایگاه ثابت و سیار برای سنجش سلامت نوآموزان کلاس‌اولی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه از آماده‌سازی ۳۷ پایگاه ثابت و سیار برای سنجش سلامت نوآموزان کلاس‌اولی در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی محمدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت : امسال ۲۳ پایگاه ثابت و ۱۳ پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی کار سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی در سطح استان را عهده‌دار خواهند بود.

او با بیان اینکه نوآموزان کلاس‌اولی باید به همراه والدین خود با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند، گفت : این نوآموزان پس از ثبت‌نام که از اول خرداد ماه در مدارس آغاز شده، برای شرکت در طرح سنجش سلامت ارجاع خواهند شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه ادامه داد: کار ارزیابی نوآموزان کلاس اولی در پایگاه‌های سنجش سلامت بر اساس نوبت دهی انجام شده، از روز اول تیر آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

او هزینه سنجش سلامت برای نوآموزان کلاس‌اولی را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این وجه باید از طریق دستگاه‌های "پوز" مدارس پرداخت شود.

محمدبیگی ادامه داد: اجرای طرح سنجش‌سلامت برای نوآموزان کلاس اولی عشایری رایگان است.

محمدبیگی سپس با پیش‌بینی حضور ۳۲ هزار نفری نوآموز کلاس اولی در طرح سنجش سلامت امسال افزود: احتمالا حدود ۱۲ هزار نوآموز پیش‌دبستانی هم در طرح سنجش سلامت امسال شرکت خواهند کرد، لذا برآورد می‌شود امسال کار سنجش سلامت ۴۴ هزار نوآموز کلاس‌اولی و پیش‌دبستانی در پایگاه‌های سنجش سلامت انجام شود.

او با بیان این‌که پارسال ۳۱ هزار و ۹۶۳ نوآموز کلاس اولی در پایگاه‌های سنجش سلامت استان مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت: از این تعداد ۲۸۱۵ نفر به مراکز تخصصی ارجاع شدند که در نهایت پس از بررسی‌های تخصصی ۱۶۴ نفر راهی مدارس استثنایی شده و ۱۸۰۴ نوآموز دیرآموز و نیازمند آموزش بیشتر شناخته شدند و ۸۴۷ نفرهم پس از گذراندن مراحل تخصصی در مدارس عادی ثبت نام شدند.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.