سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهانه تراشی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه

رژیم صهیونیستی از ورود محموله‌های بشر دوستانه به غزه با مطرح کردن این ادعا که به جنبش حماس کمک می‌شود، جلوگیری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اعتراف کرد که جلوگیری از مصادره برخی از محموله‌ها برای استفاده نظامی حماس غیرممکن است.

گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، طی روز‌های اخیر مدعی شد که جامعه بین المللی باید فعالانه در جهت تضعیف حماس ضمن بازسازی غزه تلاش کند.

اشکنازی در روز‌های قبل از آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس و به رغم جنایات گسترده تل آویو علیه مردم مظلوم غزه، با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و با وزرای خارجه امارات، بحرین و مصر درباره اقدامات برای کمک به مردم غزه گفتگو کرد!

او ادعا کرد که تلاش‌ها باید شامل تضعیف حماس و جلوگیری از مسلح شدن این گروه باشد. علاوه بر این، توانبخشی غزه باید توسط ناظران بین المللی از نزدیک کنترل شود.

بنی گانتس روز یکشنبه در جلسه‌ای اعتراف کرد که جلوگیری از مصادره برخی از مواد برای کمک به بازسازی غزه و استفاده نظامی از سوی حماس غیرممکن است.

اوایل روز دوشنبه، گانتس دستور توقف کمک‌های بشردوستانه به غزه را با این بهانه که حماس مسلح می‌شود، صادر کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا قرار است امروز به سرزمین‌های اشغالی سفر کند و بازسازی غزه در دستور کار او قرار دارد. بلینکن گفت :دولت بایدن با همکاری با طرف‌های مستقل و مورد اعتماد که می‌توانند برای انجام بازسازی و توسعه کمک کند، اطمینان حاصل خواهد کرد کمک‌ها در اختیار حماس قرار نخواهد گرفت.»

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت که تلاش‌های آمریکا اکنون در بازسازی نوار غزه با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطین متمرکز است و همزمان خاطرنشان کرد که روند کار از طریق سازمان ملل پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول اظهار داشت که وزیر امور خارجه آمریکا، در جلسات خود بر اهمیت تقویت آتش بس و یافتن راه‌هایی برای بهبود زندگی شهرک نشینان صهیونیست و فلسطینیان تمرکز خواهد کرد.

این مقام آمریکایی از نقش مصر، اردن و قطر در میانجیگری برای آتش بس قدردانی کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۲۰:۰۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
ای صهیونیستهای نکبت کافر خبیث ملعونین اگر نگذارند کمکهای بشر دوستانه به غزه مظلوم محاصره شده جنگ زده برسد و نسل کشی مسلمانان به راه بی اندازید در غزه مظلوم و غزه را در فقر و گرسنگی و بیماری و نسل کشی بی افکنید به والله قسم به والله قسم به والله قسم که حضرت رسول الله ص را از مسجدالحرام مطهر قبله گاه مسلمین به مسجدالاقصی مطهر قبلگاه اول مسلمین جهان اسلام شبانه برد منتظر انتفاضه فتح نهایی آزاد سازی کل فلسطین اشغالی و قدس شریف باشید و 25 سالتون که ولی امر مسلمین جهان اسلام ناب محمدی ص فرمودند نابود و فروپاشی و محو می شوید و از این پیشگویی چندین سالش گذشته در عرض 25 روزه تمام خاک فلسطین اشغالی را رزمندگان مقاومت اسلامی دلاور مردان مرد امت واحده رسول الله سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص ورود به فلسطین می کنند از زمین و دریا و آسمان مقتدرانه و قدرتمندانه و فتح نهایی می کنند کاری نکنید که 25 سالتون بشود 25 روز اربابانتون آمریکای تروریست جنایتکار و همپیمانانشون هم پس از فتح کامل فلسطین اشغالی و قدس شریف و پاکسازی شما صهیونیستهای خبیث کثیف کافر ملعونین نکبت هرگز نمی توانند غلطی بکنند چرا که اگر دست از پا خطا کنند تمامی پایگاها و کشورهای همپیمانانشون رو هدف موشکها باران قاره پیما و نقطه زنهای بسیار قوی قرار می دهند و خار و ذلیل و آواره و نابودتان می کنند کافرین شیطان صفتان ملعونین و از کشتهایتان پشتها می سازند و اجساد نکبتتان را می سوزانند بنفعتان است که غزه مظلوم را به سرعت از محاصره همه جانبه در بیاورید و بگذارید کمکهای بشر دوستانه به سرعت به نوار غزه مظلوم وارد شود اگرنه هر چه دیدید از چش خبیث ملعون نحس نجس کافر خودتان دیدید . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . والسلام و صلوات التماس دعا .