سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمود الزهار: آتش‌بس میان اسرائیل و فلسطین رعایت خواهد شد

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد آتش بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان رعایت خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمود الزهار، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز اعلام کرد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان رعایت خواهد شد.

او گفت: فکر می‌کنم مهمترین نکته شامل سطح تأثیری می‌شود که این موضوع بر دو طرف داشته است. فکر نمی‌کنم هیچکس در دو طرف به دنبال تشدید تنش‌ها باشد. بنابراین، بر این باورم روند آتش بس همچنان ادامه خواهد داشت.

الزهار در پاسخ به اینکه چرا حماس خود را پیروز نبردی ۱۱ روزه می‌داند، افزود: در این نبرد یک مولفه جدید شامل سطح مقاومت جنبش به ویژه در غزه برای حمله به اهداف اسرائیلی محسوب می‌شود. تا مادامی که اسرائیل این موضوع را بپذیرد، فکر می‌کنم که این موضوع اصلی محسوب می‌شود.

عضو دفتر سیاسی حماس در پاسخ به ادعای شلیک موشک و راکت از مناطق غیر نظامی در غزه تاکید کرد: حتی یک راکت هم از یک منطقه غیر نظامی شلیک نشد. راکت‌ها از منطقه مرزی شلیک شدند. این راکت‌ها علیه جوامع در اسرائیل شلیک نشدند. آن‌ها علیه اشغالگری اسرائیل شلیک شدند. آن‌ها علیه تهاجم اسرائیل شلیک شدند.

او اعلام کرد: هر کشوری برای دفاع از خودش وزارت دفاع دارد و ما در حال محافظت از خودمان در مقابل تهاجم اسرائیل هستیم.

الزهار در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل حق موجودیت دارد، گفت: خیر شما از آمریکا می‌آیید و خانه مرا از من می‌گیرید. شما از انگلیس می‌آیید و خانه برادرم را می‌گیرید. این همان شهرک سازی است. این شهرک سازی است، زیرا شما شهروند اینجا نیستید. ما مالک اینجا هستیم. اینجا یک منطقه عربی است و همه این را می‌دانند. اینجا به عنوان یک منطقه اسلامی مشهور است.

او افزود: راه حل ایجاد دو دولت امکانپذیر نیست و عملا این موضوع اثبات شده است. این ارزیابی من نیست.

عضو دفتر سیاسی حماس درباره امکان مذاکره حماس با رژیم صهیونیستی گفت: ما وارد یک چرخه شوم شده ایم. افراد رفتند و دور میز نشستند و آن‌ها یک توافق نامه را امضا کردند و ... و ... و ... و آن‌ها با شکست مواجه شدند. اکنون شما از من می‌پرسید تا یک فرآیند شکست خورده را امتحان کنم؟

او در پاسخ اینکه اگر رئیس جمهور بایدن بخواهد با شما و گروه حماس بنشیند و گفتگو کند، آیا شما با او گفتگو خواهید کرد، افزود: چرا که نه. بله، آقای بایدن در حال حمایت از اسرائیل است، اما بر این باورم ما به عنوان ملت فلسطینی مأموریت داریم صراحتا با او گفتگو کنیم.

محمود زهار در پایان تاکید کرد که صلح به معنای عدالت است. بدون برقراری عدالت صلحی ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.