سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطعی برق و خسارت های چند میلیونی به مشترکین/ چرا برق قطع می‌شود؟

دلایل قطعی برق و راهکارهای رفع این مشکل در برنامه گفت و گوی ویژه خبری امشب مطرح و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قطعی سراسری برق علت و راهکارهای رفع این مشکل امشب دوم خرداد در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با حضور محمدحسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر و مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمدحسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه امسال یک سال بی سابقه ای بود، شاید در ۵۰ سال اخیر ایران گرما تا به این حد سابقه نداشت گفت: گرمای شدید و زودرس داشتیم ، حتی فروردین ماه ۵ درجه گرمتر از دمای متوسط سال های گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه کم بارشی و خشکسالی هم اضافه شده است اظهار کرد: امسال چاه های کشاورزی زودتر به مدار آمدند و دستگاه های سرمایش مردم زودتر روشن شد و پدیده‌ای به نام رمز ارز متاسفانه یک حجم قابل ملاحظه‌ای از مصرف را به خود اختصاص داد.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه ما با رشد مصرف ۲۰ درصدی روبه‌رو هستیم که بی سابقه است ادامه داد: ما رشد ده برابری را تجربه کرده‌ایم،به طور معمول یک میلیون مشترک جدید هر ساله داریم که معمولاً دو هزار مگاوات مصرف اضافه دارند.

وی افزود: صنعت برق یک صنعت عرضه و تقاضا است یعنی به عبارتی از تولید به مصرف است، مصرف رشد بسیار زیادی داشته اما عرضه و تولید کاهش داشته است ، مهم‌ترین مسئله کاهش ذخیره آب نیروگاه برق آبی بود که بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد‌.

متولی زاده ادامه داد: تعمیرات نیروگاه ها مسئله دیگری است لذا با توجه به برنامه‌ریزی نرمالی که انجام می‌شود معمولاً تا نیمه خرداد برنامه‌ریزی می‌شود تا به مدار بیاید و تعدادی از آن ها آماده نبودند و لذا این موضوع منجر به فاصله میان عرضه و تقاضا شد.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه خیلی از پیش‌بینی‌ها در خصوص شرایط جوی قابل تحقق نیست اظهار کرد: امسال جزو خشک ترین سال‌های ۵۰ سال گذشته است، برای این شرایط دو راهکار داریم یکی اینکه بتوانیم قدرت انعطاف پذیری در مصرف داشته باشیم و یا اینکه ذخیره کافی و مورد نیاز برای شرایط اضطرار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بحث ذخیره کافی نیاز به سرمایه گذاری های زیاد دارد عنوان کرد: در خصوص انعطاف‌پذیری در مصرف، وزارت نیرو در سال های اخیر سیاست های تشویقی برای مشترکین را داشت که اگر در شرایط خاص مصرف جابجا شود و کاهش پیدا کند تشویق صورت می گیرد.

متولی زاده با اشاره به اینکه در زمستان تولید گاز ۸۵۰ میلیون مترمکعب در روز بود گفت: بیش از ۶۵۰ میلیون در بخش خانگی و تجاری مصرف شد و سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها کاهش پیدا کرد، الزاماً باید سوخت مایع مصرف می شد، تعدادی از نیروگاه‌های ما که برنامه تعمیرات داشتند به دلیل اینکه مجبور بودند تا از سوخت مایع استفاده کنند بیش از زمان مقرر کار کردند و تعمیراتشان با تاخیر روبرو شد و این تاخیر عملاً اثراتش را در این مقطع زمانی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه رمز ارز به مفهوم مصرف انرژی است اظهار کرد: بخش عمده ای از این رمز ارز ها به ایران سرازیر شد به این دلیل است که انرژی در ایران ارزان است. اینها دو دسته هستند آن دسته که در حدود قوانین و مقررات کار می‌کنند حدود ۳۰۰ مگاوات قرارداد رسمی دارند که مدیریت پذیر هستند، از دیروز آنهایی که قانونی بودند، از مدار خارج شده‌اند.

متولی زاده با اشاره به اینکه اما تعدادی که اکثریت هستند تمایلی ندارند در چارچوب قانون مدیریت پذیر باشند گفت: در مورد رمز ارزها آمار دقیقی نداریم یکی از خصوصیات رمز ارز این است که خیلی قابل کنترل نیست.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه عده ای غیرمجاز کار می‌کنند گفت: در سال‌های اخیر رشد انرژی مصرفی برای استخراج هر واحد رمز ارز چندین برابر شده است، حدود دو هزار مگاوات رمز ارز حداقل در ایران وجود دارد.

متولی زاده با اشاره به اینکه وقتی در مورد هزار یا دو هزار مگاوات صحبت می‌کنیم مفهوم آن به معنای مصرف دو میلیون خانوار است یعنی از مصرف ۷ استان کشور مجموعاً بیشتر می‌شود ادامه داد: این رقم ۳۰ درصد مصرف تهران می شود .

تا یک ماه آینده همین بساط در قطعی برق خواهد بود

وی با اشاره به اینکه ما از مردم در این موضوع درخواست می‌کنیم تا به ما کمک کنند گفت: مردم اگر در جایی دیدند که به صورت غیرمجاز این کار انجام می‌شود به ما مراجعه کنند و ما پاداش می‌دهیم، ما در این زمینه نیاز به کمک داریم از دستگاه‌های امنیتی ،قضایی کمک خواسته ایم.

متولی نژاد با اشاره به اینکه از قوه‌ قضاییه خواهش کرده‌ایم تا به ما کمک کنند اظهار کرد: صنعت برق از نظر توان فنی مهندسی واقعاً مشکلی ندارد،از نظر توان تولید ساخت تجهیزات هیچ مشکلی نداریم و خوشبختانه سازنده ها و پیمانکاران بسیار قوی داریم.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه تا یک ماه آینده همین بساط در قطعی برق خواهد بود ، عنوان کرد: ما ارزان‌ترین برق دنیا را داریم اخیراً گفته شده که فقط افراد سیگاری که تعداد آنها زیاد نیست هزینه‌ای که بابت سیگار می دهند ۵ برابر هزینه‌ای است که تمام مردم ایران پول برق برای مصرف خانه هایشان در طول یک سال می دهند.

۱۵ هزار مگاوات  تولید برق از قانون برنامه ششم توسعه عقب هستیم

در ادامه مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه مشکل کمبود و قطعی برق و خاموشی، مشکل امسال ما نیست گفت: مشکلی است که روند چند ساله را طی کرده است، قانون برنامه ششم تکالیفی را برای وزارت نیرو تعیین کرده بود که الان سال پایانی قانون برنامه است لذا اگر این قانون را مرور کنیم بحث برای ما روشن می شود.

وی خاطرنشان کرد: ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه وزارت نیرو را مکلف کرده ۲۵ هزار مگاوات افزایش ظرفیت تولید برق را داشته باشد که الان حداکثر ۱۰ هزار مگاوات محقق شده است و ۱۵ هزار مگاوات از قانون برنامه عقب هستیم.

شریعتی نیاسر تصریح کرد: ۵ درصد از ظرفیت تولید برق کشور باید تجدید پذیر باشد ،اگر این ۵ درصد را به نسبت ظرفیت اسمی صاف کنیم ۴ هزار مگاوات می شود، صنعت برق صنعتی شش ماهه و یکساله نیست، باید طی سالیان گذشته برنامه ریزی می شد. مجموعه سیاست‌های قیمتی و غیره ما را امروز به اینجا رسانده و میوه تلخی است که ناشی از مجموعه سیاست‌های قیمتی است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: افزایش مصرف برق اشتباه است آنچه که اشتباه است افزایش شدت انرژیست . هرچه کشور به سمت صنعتی شدن پیش برود قاعدتاً نیاز به انرژی بیشتر می شود.

وی ادامه داد: در بحث سیاست‌های قیمتی سال ۹۲ وزارت نیرو افزایش پلکانی را برنامه‌ریزی کرد که این سیاست می گوید باید بین کم مصرف ها و پر مصرف ها تفاوت قائل شد و به صورت نمادین میزان تعرفه ها را برای افراد پرمصرف و بالاتر از الگوی مصرف در بخش خانگی، تجاری و صنعتی با جرایم روبه‌رو کنیم ، متاسفانه با تصمیم سیاسی دولت این موضوع کنار گذاشته شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اتفاقات جوی باید پیش بینی شود. سال‌های کم آب تر از این هم داشتیم و یا عمده تأثیر کم آبی شاید چند ماه آینده مشخص شود ماجرا شاید فراتر از اینها باشد،به نظر می‌رسد ۶ یا ۷ هزار مگاوات ظرفیت در حال تعمیر داریم.

وزارت نیرو بدهی سرمایه گذاران را نمی دهد

خوش گفتار نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان برق با اشاره به اینکه سرمایه گذارانی که نیمی از برق کشور را تولید می کنند برای یک جلسه سه سال پشت در وزارت نیرو معطل می مانند گفت: وزارت نیرو بدهی سرمایه گذاران را نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از برق توسط وزارت نیرو تولید می شود و مابقی توسط بخش های غیر دولتی بیان کرد: بخش غیردولتی از سال‌های قبل به دنبال این موضوع است که مشکل برق به دلیل مشکل تولید به وجود می‌آید. در سال ۹۸ ،۳۸۰۰ مگاوات کمبود داشتیم که با مدیریت مصرف کمبود برطرف شد.

نایب‌رئیس تولیدکنندگان اتحادیه برق خاطرنشان کرد : سال ۹۹، ۵۶۰۰ مگاوات کمبود داشتیم ، بخش غیر دولتی حدود ۵۵ درصد برق را تولید می کند این در حالی است که سرمایه‌گذاران این بخش از وزیر وقت  مطالبات را می خواهند اما نمی دهد. مشکل این است که سرمایه گذار سرکوب شده است و وقتی  سرمایه گذاران سرکوب شوند، سرمایه‌گذاری  نمی کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
علی
۲۰:۰۴ ۱۴ تير ۱۴۰۰
از چین سفارش بادبزن بدید واسه مردم ایران برقم صادر کنید به کشورای همسایه تا مردمش به زحمت نیفتند مردم گروگان گرفتن
رضا
۲۳:۳۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
همش تقصیر خیار و هندونه است که خیلی آب مصرف میکنه و باعث افت فشار آب توربینای آبی میشه
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
وام بدون بهره بدید به مردم تا از انرژی خورشیدی برق تولید کنند تا شما مسئولین اینقدر به دردسر و رسیدن به راهکارهای خفن نیوفتید.کم کم باید بریم تو غار زندگی کنیم
علی حاتمی
۰۹:۵۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
علتش ناراضی‌سازی مردم
در آستانه انتخابات میباشد حال چه با قطعی برق و چه با رها سازی قیمتها و افزایش لحظه به لحظه قیمت کالا های اساسی همچنین ترخیص نشدن کالاهای اساسی از گمرک آیا اینها مشکوک نیستند؟
افزایش رسمی ‌قیمت‌ کالاهای اساسی به همراه گرانی‌های بدون مجوز و غیررسمی ‌دو ماه اخیر در حالی که مردم در دو سال گذشته شدیدترین تورم را متحمل شدند و دولتمردان هم رسما اعلام کرده بودند که در سال ۱۴۰۰ تا پایان این دولت هیچ کالایی گران نخواهد شد، آن هم در آستانه انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ اتفاقی عادی به‌نظر نمی‌رسد چرا که علاوه بر تحت فشار قرار دادن بیشتر مردم به لحاظ تامین هزینه‌های معیشتی و افزایش نارضایتی‌های عمومی، قطعاً در کاهش مشارکت مردم در انتخابات هم موثر خواهد بود.
برخی معتقدند عده‌ای که فهمیده‌اند شانسی در انتخابات 1400 ندارند، عامدانه در پی آن هستند که مردم را از صندوق رای دلسرد کنند تا دولت بعدی با مشارکت بالا انتخاب نشود. مسئله‌ای که شاید در رقابت‌های سیاسی به درد طعنه و سرزنش بخورد اما بدون شک در ابعاد ملی، در راستای منافع مردم و کشور نخواهد بود.
مهدی.م
۰۹:۳۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
وزارت نیرو شما که لالایی بلدید چرا خوابتون نمیاد . برق دیزلی رو به خاطر قرارداد پاریس و با خرید مبلغ پایین از تولید کننده برق دیزل، اجازه نمیدید تولید برق داشته باشه تا ورشکسته بشه بعد اومدید توجیه میکنی .
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
دیشب پنل تلویزیون ما بنظر خراب شده و تصویر یک طرف سیاه چرا به مردم ظلم می کنید
ایران روی ثروت خدادادی است مردم باید ...
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
شما لطف کنید ارز دیجیتال را تعطیل کنید بقیه برنامه ها پیشکش واقعا خجالت آوره ،بیشتر ایده های دروغی شما مایه تاسفه(رمز ارز یه طرف 7تا استان یه طرف)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
شما لطف کنید ارز دیجیتال را تعطیل کنید بقیه برنامه ها پیشکش واقعا خجالت آوره ،بیشتر ایده های دروغی شما مایه تاسفه(رمز ارز یه طرف 7تا استان یه طرف)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
نمیدونین چرا؟؟؟
آخه باید چیزی باقی نمانه که این دولت به افتضاح بکشه
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
قطع نکنید
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
این بساط تااخر گرما هست
علی
۰۸:۳۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
توی بولکینای مغلولستان هم همین طوری برق قطع میشد مسوولین اونجا گفتن به خاطر امضای سند توافق پاریس نمی تونند نیروگاه بسازند و همین رویه ادامه داره . اما اینجا فک کنم مثل همیشه مقصر مردم هستند که هوا رو گرم می کنند و خودشون نمی توانند برق تولید کنند
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
اگر ایقد وقت که صرف برجام کردید صرف مشکل کشور کرده بودید الان تو این وضعیت نبودیم خدانگذره
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
چرا برق قطع میشود
چرا خودرو گران میشود
چرا چرا چرا
وقتی مردم کشورت تووسری خور باشن و اگه اعتراض کنن میشن ضد انقلاب میشن و مدام شعار بدین و از ملت مایه بزارین کاملا مشخصه که مردم برای شما اهمیتی ندارن .
تا حالا شده صدای مردم جایی برسه؟؟؟
امید
۰۸:۱۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام
زمانی که نیروگاهها رو پر بتن و سیمان کردین،
انرژی هسته ای و نیروی جوان رو فدا کردین
باس به اینجا فکر می کردین.
ما با همون هسته ای میتوانستیم برق هم اضافه داشته باشیم
حتی صادرات،اما....
حالا مردم بازم باید تاوان بی تدبیری شما مسئولین رو پس بدن.
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مردم را اذیت می کنند چون برق را صادر میکنند
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
جلوی استخراج ارز دیجیجتال دولت را بگیرین مشکلات برق حل میشه
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
امتحان مجازی. کلاس آنلاین.پروژه درسی اينا برق نمیخواد
وقتي برق ميره اینترنت هم قطع میشه هم مودم و همراه گوشي
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
نه برق داریم نه آب درست حسابی نه اقتصاد درست حسابی واقعا این مدیران تو این مملکت چی میکنن
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
کشور که نه برق داره نه آب نه گاز چرا همش هشدار پیری جمعیت میدین با این وضعیت همون بهتر که جمعیت کم باشه
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
متاسف به تأیید کنندگان معاهده پاریس که باعث عقب ماندگی در تولید برق شد.ابتکار تحویل بگیر
شوقی
۰۷:۵۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مردم شهید پرور ایران بجای اعتراض به قطعی برق اعتراض به عدم اعلام ساعات دقیق قطعی کردن ، خلایق هر چی لایق
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
این دولت کارهای عجیبی میکند نون گران میشود ،قطعی برق در این فصل که هنوز گرمای تابستان شروع نشده انجام میپذیرد ،هدفشون چیست از این کارها الله اعلم.
ناشناس
۰۷:۳۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
بیدکویین و یکی دیگه در میاره قطعی برق رو ما باید بکشیم
ناشناس
۰۷:۳۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
۲سال قبل بر اثر قطعی برق یخچال و کولر خانه مان هردو باهم سوخت ای کاش شرکت برق یک ریال به ما خسارت داده بود در صورتی که قبلا که قبوض برق و حتی گاز می آمد مبلغی بنام بیمه از خانوار ها هرماه می گرفتند .بعد از چندبار مراجعه گرفتن کپی و فاکتور و...هنوز که هنوز از هیچ خسارتی به ما نداده اند
ناشناس
۰۷:۳۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
نقش معاهده پاریس این وسط چی میشه ؟؟؟؟
-
۰۷:۲۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
ایران چی واسه مردم درسته که برق درست باشه .
ما ادعامون میشه که توی همه چی خودکفا هستیم اونوقت مردم بی بهره از همه چی ...
ناشناس
۰۷:۲۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
به نظر من دولت داره هرکاری که میتواند میکند که مردم را به نظام بی اعتماد کند تا مردم برای رای دادن و انتخابات حضور یا نداشته باشند یا بسیار کم شود وگرنه این همه اختشاش اقتصادی در موارد مختلف و این همه کمبودها در موارد مختلف و این همه فشار بالا بروی مردم برای تحریم نمیتواند باشد و عامل داخلی دارد
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
به علت قطعی برق زیاد یخجال من سوخت
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
با سلام احترام حضور عزیزان خودم احتمالا سیم ها فرسوده شده است و قطعی زیاد داریم و یه کمی هم امسال خوشک سالی داریم خداوند صبر عنایت بفرماید تا این مشکلات را پشت سر بگذاریم سالم و عاقبت بخیر باشید.
ناشناس
۰۷:۱۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
میخوام بدونم برق خونه های ظریف و روحانی و لاریجانی ها و غیره هم میره برق خونه وزیر نیرو چی؟تاحالا فکر کردید خانه ها و ویلاهای چند هزار متری بعضی ازین اقایان چقد مصرف برقش بالاست تاحالا فکر کردید برید به دانشگاه ازاد بگید وقتی دانشجو نیست و همه چی مجازی هست چرا یک دانشکده چند طبقه باید سیستم سرمایش و نور و غیره اش فقط برای ۱۵نفر کارمند روشن باشه یه سوال دیگه ادارات دولتی که البته کارایی زیر صفر دارند چرا از صبح هوای خوب برق دارند تا عصر بعضا تا شب و حتی ۲۴ساعته برق همون دوستان را قطع کنید نه پیرزنی که شوهرش به دستگاه اکسیژن وصله بخاطر جنگ و خودش هم گیر قرصه و اسانسور به خاطر برق خاموش شده.میخوام بدونم این پیرزن باید زنگ بزنه به من که بیا کمک از دست رفت شوهرم یا باید زنگ بزنه به روحانی و دارو دسته که بیان کمک بخدا اینا ربطی به تحریم نداره اینا مربوط به نابلدی و ناکار امدی دولت هست
ایران
۰۷:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
دنبال بهانه ای برای گران کردن برق؟چطورتاچیزی میشه قیمت بنزین وبرق و..روباکشورهای اروپایی وآمریکا مقایسه میکنید؟آیامیزان دستمزد وسطح رفاه یک دهم اونا هست؟/مقایسه توهمه چیزها باشه.رمز ارزها هم که میگی چینی هستند بعد قرارداد معروف اومدن
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
برق کجایی دقیقا کجایی کجایی عزیزم
علی
۰۶:۴۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
چرا دولت واضح به مردم نمیگه مهمترین دلیل ، کاهش تولید برق در اثر کاهش استفاده از سوختهای فسیلی است که خود دولت در معاهده پاریس برای کاهش استفاده از گاز و فراوردهای فسیلی تعهد داده و باعث شده که صنعت برق با کاهش تولید مواجه بشه
همشری
۰۶:۳۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
واقعا باید نشست و به مملکت داری آقایان خندید. زمستان گاز نداریم، صرفه جویی کنید، در حالی که دومین ذخایر گاز جهان را داریم، تابستان برق ندارم، در صورتیکه به چند کشور همسایه صادرات برق داریم، و پولش هم نمیتونم بگیریم حالا پشت میزهای تان کمی فکر کنید و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی؟!؟ به ریش ملت بدبخت ایران بخندید. یه بچه ده ساله از شما بیشتر عقلش میرسه.
ناشناس
۰۶:۳۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
الان اگه دولت و مجلس قانونی رو تصویب کنند که خوش حسابی کنند مردم خودشون برق رو تولید میکنند و به دولت میفروشن(بجای رمزارز)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
دقت داشته باشیم که استخراج رمزارز اونقدرها هم سود دهی ندارد.اگر دولت برنامه درستی داشت و قابلیت اعتماد خود را نشان میداد بجای رمزارز الان مردم در زمینه تولید انرژی سرمایه گذاری کرده بودند.
بخاطر بدحسابی دولت هست که مردم در تولید برق مشارکت نمیکنند
ناشناس
۰۶:۲۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
چرا شما که اطلاع دارید اقدام به فروش برق به کشورهای همسایه میکنیدو دوم اینکه مردم اگر توان خرید کولر داشتند حتما اقدام میکردند.دولت اگر عرضه دارد بیاید قیمت کولر و دستگاه های مبرد را به صورت تعویضی با ارز مثلا ۵۰۰۰ تومان بدهد تا مردم استقبال کنند.سوم باید از انرژی های جایگزین مانند باد و هسته ایی استفاده کنید.چرا توپ را توی زمین ملت می اندازید.سوم ابرها را بارور میکردید زیر ساخت های مبارزه با سیل را اماده میکردید تا اینطور وضعی بوجود نیاید.
۴ برق تمامی ادارات دولتی را شب ها ۶ برابر کنید تا مجبور به خاموشی کامل شوند.قطع برق مراکز تولیدی باعث فاجعه میشود.موفق باشید.
ناشناس
۰۶:۲۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
این گرمای هوا همیشه بوده.مشکل امضاهاییه که روحانی داده
Ehsan
۰۵:۰۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
تو قم یک نفر درحال کندن چاه با اکسیژن بود که با قطعی برق بنده خدا تا دم مرگ رفت نه بالابر کار کرده و نه دمنده هوا
ماموران اتشنشانی نجاتش دادن
ناشناس
۰۴:۰۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
واقعا عزیزان این دولت خسته نباشید در این 8 سال انقدر زحمت کشیدید برید زودتر استراحت که ما دیگه خسته شدیم آره انرژی هسته ای چی هست اخ بوف انرژی آیند جهان رو بار کردید دادید رفت قلب راکتور رو سیمان ریختین باید همین هم بشه از اون بر قرارداد پاریس رو بدو بدو رفتید امضا کردید که با گاز سرشار کشور هم نتونیم برق تولید کنیم با یک قراداد ننگین دیگه که فقط همین قراداد پاریس و ربط اون به همین قطعی ها رو یکی بخواد توضیح بده
ناشناس
۰۳:۳۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
یادش بخیر یادمه سالها پیش نظام واسه سال ۱۴۰۰ چه چیزایی برنامه ریزی کرده بود وقرار بود مثل کشورای پیشرفته باشیم. فعلا روزی ۴بار قطعی برق داریم
ناشناس
۰۲:۴۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
نبودن مدیریت همی بوده وهست قعطی ابهم روشه باخسارتهایی که به ملت میزنند
ناشناس
۰۲:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
بازم دروغ دروغ
ناشناس
۰۱:۴۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
پنل خورشیدی بزنید
توربین ابی داخل دریا نصب کنید
توربین بادی نصب کنید
پس چکار میکنید با بودجه ها
ناشناس
۰۱:۴۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
یخچال ساید سامسونگ 100 میلیونه
تلویزیون 40 میلیونه
ماکروفر 20 میلیونه
لباس شویی 30 میلیونه
بسوزه اداره برق پولشو داره بده ؟
مرغ کیلویی 30 تومنه وقتی برق میره داخل فریزیر از حالت انجماد خارج میشه خراب میشه پولشو داره بده ؟
پنیر 20 هزار تومن شده
شیر فاسد میشه پولشو داره بده ؟
پس قطععععع نکنید با اعصاب مردم بازی نکنید
همشو پخش کن ادمین
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
برقو قطع نکنید روانیمون کردین
امیر
۰۱:۳۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
همیشه تقصیر یکی دیگه هست . جواب مدیران ما!
الان رمز ارزها مقصر هستن
قبلا مصرف زیاد مردم
هیچ وقت سو مدیریت وجود نداره!
حب وزیر نیرو یک اطلاعیه بده من نمی تونم کشور از بحران نحات بدم کسی میتونه؟ این همه متخصص شاید کسی راه حلی داشته باشه
مدیریت برق با قطع کردن برق یک بچه دوساله هم میتونه دیگه نیازی به وزیر نیست
ناشناس
۰۱:۲۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
به نظرم بررسی حمله سایبری و خربکاری و جریان کشی در سیستمهای انتقال برق از مبدا تولید و مسیر انتقال تا مقصد جای تحقیق و کنکاش دارد
ناشناس
۰۱:۲۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
چرا دولت به بخش خصوصی برای تولید برق حمایت نمیکند، چرا شرکت گاز در تامین انرژی کافی برای تولید برق توسط نیروگاهها کوتاهی میکند.
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
اگه امکانش هست #همه_باید_صرفه_جویی_کنن دوتا لامپ کمتر خیلی تاثیر داره
عابدی
۰۰:۵۳ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
خوبه که مثل بحران های دیگه که همه دستگاهها و بخش ها میان پای کار تو قضیه شناسایی مصرف کنندگان غیرمجاز برق علی الخصوص تولیدکنندگان غیرمجاز رمز ارز هم از همه ظرفیت ها بخصوص بسیج و اطلاعات سپاه که اشرافیت بیشتری به اطلاعات دارند استفاده بشود البته اگه قصد کنترل مصرف رو داریم و بحث شعار و عوام فریبی رو نداریم.
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
رای هم میخوان
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
ما با یک لامپ روشن داریم زندگی می کنیم چه وضعیه !!!
ناشناس
۰۰:۴۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
به‌به بلیط گران‌شد . به به نون‌ تا چند وقت دیگه گرون‌ میشه . به به روغن‌نیست . به به مرغ نیست . بخدا روغنو دزدکی طرف به مشتری خودش داد بمن نداد گفت نداریم . به به به دولت تدبیر امید . داری قششششنگ شوق میدی به روزگار ما جوونا
عباس
۰۰:۳۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
دم انتخابات معمولا همه چی عالی باید باشه مثل اینکه این دفعه برعکس