سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمودی در نشست خبری مطرح کرد؛

تحصیل ۵۲۳ هزار دانش‌آموز خارجی در مدارس ایران/ آماده پذیرش ۶ میلیون دوز واکسن کرونا هستیم/ ۷۰ درصد کودکان کار اتباع خارجی هستند

مدیرکل اتباع گفت: نهاد‌های بین المللی برای واردات واکسن کرونا اعلام آمادگی کردند و ما در مرحله اول آماده پذیرش ۶ میلیون دوز واکسن هستیم.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی محمودی مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی در نشست خبری مدیرکل منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: امیدواریم شاهد بازگشت عزتمندانه مهاجران افغانستانی و سایر کشور‌های دیگر به کشور‌ خود باشیم؛ همچنین امیدواریم کشور‌هایی که پناهندگانی در سایر کشور‌ها دارند شرایط مناسبی را برای بازگشت مهاجران در کشور خود ایجاد کنند.

محمودی ادامه داد: حدود دو میلیون نفر از پناهندگان با روادید و اسناد ثبت شده‌اند؛ البته اتباع غیرمجاز هم در کشور وجود دارند که باید توسط پلیس شناسایی و به کشور خود بازگردانده شوند.

مدیرکل مهاجران و اتباع خارجی عنوان کرد: ۲۰ مهمان شهر در کشور وجود دارد و اتباع خارجی می‌توانند در کنار شهروندان ایرانی در این مهمانهرها زندگی کنند.

اوبا بیان اینکه اعتباراتی که سازمان‌های بین المللی برای حمایت از بهداشت و آموزش مهاجران خارجی در نظر می‌گیرند بسیار ناچیز است گفت: حدود ۵۲۳ هزار دانش آموز از اتباع خارجی در کشور در حال تحصیل هستند و براساس فرمان مقام معظم رهبری تعدادی از آنها علیرغم نداشتن مدارک در مدارس ثبت نام شده‌اند و مشغول تحصیل در کشور هستند.

محمودی در ادامه گفت: براساس مصوبه‌ ستاد ملی کرونا مقرر شد سازمان‌های بین المللی نسبت به وارد کردن واکسن‌های کرونای مورد تایید وزارت بهداشت فعالیت خود را شروع کنند تا در یک ماه آینده نسبت به وارد کردن این واکسن‌ها اقدام کنند.

وی درباره اقدامات نهاد‌های بین المللی در خصوص بیماری کرونا بین اتباع در ایران گفت: هنوز واکسنی در این خصوص وارد کشور نشده، اما نهاد‌های بین المللی برای واردات واکسن کرونا اعلام آمادگی کردند و ما در مرحله اول آماده پذیرش ۶ میلیون دوز واکسن کرونا هستیم.

محمودی ادامه داد: مهاجران غیر قانونی که به صورت داوطلبانه خود را به مراکز معرف، معرفی کنند را کمک خواهیم کرد تا مجوز‌های رسمی بگیرند تا بتوانند به صورت قانونی در کشور زندگی کنند، در غیر این صورت به عنوان متجاوز مرزی شناخته می‌شوند.

او افزود: در طرحی با کمک سازمان بهزیستی، کودکان کار غیرمجاز را شناسایی خواهیم کرد و به همراه خانواده آنها به کشور خود بازگردانده می‌شوند؛ حدود ۷۰ درصد کودکان کار اتباع خارجی هستند.

مدیرکل مهاجران و اتباع خارجی در تشریح عملکرد مهمانشهر‌ها گفت: در کنار یا داخل شهر‌ها محل‌هایی تحت عنوان مهمانشهر تدارک دیدیم تا پناهندگانی که شرایط زندگی در شهر ندارند، در این شهر‌ها ساکن شوند و از امکانات این شهرک استفاده کنند.

محمودی عنوان کرد: همه دستگاه‌ها موظف‌اند خدمات مرتبط درباره مهاجران و اتباعی که مدارک قانونی دارند را ارائه دهند و اگر دستگاهی کوتاهی کند، باید با آن برخورد شود.

وی عنوان کرد: چندین سال است به دولت افغانستان اعلام کردیم که ساز و کار ثبت اسناد هویتی خود را برای ما مشخص کند تا از سال آینده کسانی که کارت هویتی ندارند، مورد آمایش قرار نگیرند و از دولت افغانستان این تقاضا را داریم که اقدامات لازم را انجام دهند تا نسبت به این موضوع دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.