سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون بیش از ۵۶ هزار همدانی علیه کرونا در استان همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۵۶ هزار و ۴۶۹ نفر از مردم این استان نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر رشید حیدری مقدم, رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: بخشی از این افراد نسبت به تزریق دوز دوم واکسن نیز اقدام کردند همچنین ۸۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال و ۳۰ درصد افراد بین ۷۵ تا ۸۰ سال استان همدان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

او اضافه کرد: به صورت تقریبی ۱۰۰ درصد فعالان در حوزه بهداشت و درمان، نظام پزشکی، همه بیماران خاص، دانشجویان کارورزی که کار بالینی انجام می‌دهند واکسن کرونا را تزریق کردند.

حیدری مقدم دغدغه علوم پزشکی استان همدان را افزایش تجمع‌های انتخاباتی به ویژه در روستا‌ها دانست و گفت: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون سهم روستا‌ها در ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری ۳۰ درصد و مناطق شهری ۷۰ درصد بوده است، اما با نزدیک شدن به انتخابات این آمار در مناطق روستایی در حال افزایش است.

او افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات شورا‌ها و بافت قدیمی روستاها، شاهد افزایش تجمع و دورهمی‌های خانوادگی هستیم که از فرمانداران، بخشداران و دهیاران درخواست می‌شود برای مدیریت تجمع تدبیری بیاندیشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با نزدیک شدن به تعطیلات نیمه خرداد و آب و هوای مطبوع همدان احتمال حضور گردشگران در این استان زیاد است بنابراین باید کاری کرد تا نیمه خرداد با چالش مواجه نشویم.

حیدری مقدم افزود: روند شیوع کرونا در سه حوزه ورودی بیمارستان ها، بیماران مبتلا مثبت بستری و مرگ و میر‌ها در این استان کاهشی بوده که امید می‌رود با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی این رقم به زودی صفر شود.

او بیان کرد: روز گذشته ۱۸۶ نفر دیگر در این استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند که شامل ۵۱ بیمار بستری و ۱۳۵ بیمار سرپایی است همچنین تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های این استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا و مثبت در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۰ مورد و فوتی‌ها ۶ نفر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های این استان در پیک چهارم به یک هزار و ۷۵۰ نفر رسید و از آن زمان تاکنون یک هزار و ۱۰۰ بیمار ترخیص شده و هم اینک ۶۵۰ تن در بیمارستان‌ها بستری هستند.

حیدری مقدم درباره دلایل طغیان کرونا گفت: طبق آخرین گزارش ۴۶.۳ مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به علت شرکت در مهمانی، عروسی و دورهمی و ۵۴.۲ درصد به خاطر تماس‌های درون خانگی به کووید ۱۹ مبتلا شدند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.