سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۹ طرح تحقیقی ترویجی در گیلان

۹ عنوان طرح تحقیقی ترویجی در زمینه زراعی و باغی و دامی در استان گیلان در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمید منشی زاده، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی گیلان گفت: در راستای تحقق برنامه‌های مدیریت دانش و ترویج و انتقال یافته‌های تحقیقی به کشاورزان در قالب همکاری مشترک و مستمر بخش‌های ترویج، اجرا و تحقیقات در کنار بهره برداران، تعداد ۹ عنوان طرح تحقیقی ترویجی امسال اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح‌های تحقیقی ترویجی در زمینه‌های زراعی و باغی و دامی در ۲۰ محل ترویجی در ۹ شهرستان گیلان در حال اجرا است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی گیلان اظهار داشت: این طرح‌ها در شهرستان‌های آستانه اشرفیه، تالش، رشت، رودبار، رودسر، فومن، صومعه سرا، لنگرود و ماسال اجرا می‌شود.

منشی زاده یادآور شد: طرح‌های محصول برنج با همکاری موسسه تحقیقات برنج کشور حاصل تلاقی ارقام پرمحصول با بومی است با اهداف افزایش عملکرد، مقاوم به آفات و بیماری ها، زودرسی و پاکوتاه انجام می‌شود.

او ادامه داد: سایر طرح‌ها که در زمینه زراعی، باغی، و دامی است نیز با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان و با اهداف مبارزه با آفات، کشت تلفیقی- مدیریت بهینه نهاده‌های کود و آب و نیز مدیریت صحیح تغذیه انجام می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی تصریح کرد: عوامل اجرایی این طرح ها: محققان، کارشناسان مرتبط ستادی، روسای ادارات آموزش و ترویج شهرستان، مروجان مسئول پهنه‌های تولیدی و کشاورزان پیشرو مجری طرح از روستا‌های حوزه مراکز جهاد کشاورزی محل اجرای طرح هستند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.