سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرخانه دائمی جشنواره ملی فیلم‌های یادگار دایر می‌شود

استاندار گفت: برای حفاظت و صیانت از ارزش‌های فرهنگی، گردشگری و تاریخی، دبیرخانه دائمی جشنواره ملی فیلم‌های یادگار در قزوین دایر می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، هدایت الله جمالی پور در اختتامیه مراسم فیلم‌های میراث یادگار گفت: آمادگی برگزاری دبیرخانه سالانه در قزوین را داریم تا یک عزم بزرگ در کشور برای هویت بخشی به تاریخ و فرهنگ شکل بگیرد.

وی با اظهار تأسف از اینکه نتوانستیم در کشور از آثار ماندگار به خوبی بهره ببریم و یک پایگاه توسعه‌ای و فرهنگی ایجاد نماییم، افزود: باید برای معرفی تاریخ هفت هزار ساله استان که افتخاری بزرگ برای کشور است، تلاش بیشتری شود و بتوان از ظرفیت میراث فرهنگی به عنوان عاملی مهم در همبستگی و ایجاد یک هویت قوی در کشور استفاده کرد.

استاندار گفت: بخش کمی از مردم از وجود تاریخ و تمدن قزوین مطلع هستند در حالیکه این تمدن باید به همه معرفی شود و باید تلاش بیشتری برای استفاده از این ارزش‌های مهم و قدرت ملی داشته باشیم.

جمالی پور اضافه کرد: باید مردم را برای معرفی این ظرفیت‌های ملی وارد عمل و از پشتوانه و ظرفیت مردمی در این خصوص استفاده کرد چرا که مردم به فرهنگ و هنر خود بسیار علاقه‌مند و برای آن‌ها ارزش زیادی قائل هستند.

استاندار گفت: وظیفه همه ما ارزش و اعتبار دادن به فرهنگ و تمدن ملی است بنابراین از امروز باید به اجرای یک جشنواره ماندگار در استان بیندیشیم چرا که قزوین دارای ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی بزرگی همچون سعدالسلطنه است که در فهرست ثبت جهانی قرار دارد.

جمالی پور افزود: متاسفانه در طول تاریخ، به طور ناآگاهانه بسیاری از میراث ملی و فرهنگی خود را از بین بردیم و برای این میراث به جا مانده ارزش گذاری نکردیم و امروز شاهدیم که صد‌ها هزار میلیارد تومان سرمایه و ارزش ملی با ناآگاهی از حفظ آثار ملی از بین رفته است که امیدواریم با فعالیت هنرمندان، این میراث ارزشمند را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.