سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت:

سال گذشته سه هزار تن مرغ در سیستان و بلوچستان توزیع شد

داود شهرکی گفت:در بازه زمانی ۱۰ اسفند تا ۱۰ فروردین امسال نیز هزارو ۳۰۰ تن مرغ منجمد در سراسر این استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،داود شهرکی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: پارسال مجموع مرغ توزیعی استان سه هزار تن بود، ولی فقط در بازه زمانی ۱۰ اسفند تا ۱۰ فروردین امسال هزارو ۳۰۰ تن مرغ منجمد در سراسر این استان توزیع شد.

او گفت: با همراهی جهاد کشاورزی در زمان بحران مرغ پارسال سه کشتارگاه تعطیل سیستان و بلوچستان در شهر‌های زاهدان، زابل و ایرانشهر مجددا فعال شد.

وی با بیان اینکه پارسال ۶۷ واحد تولیدی در تملک بانک‌ها بود که این میزان امسال  به ۱۵ واحد رسیده و ۵۰ واحد باقیمانده یا در فاز احیا یا تولید دیگری رفته است افزود:، چون شرایط اقتصاد و تامین ارز در کشور ما عادی نیست بعضی مواقع در تامین مواد اولیه وقفه‌ای به وجود می‌آید که به منزله نبود کالا نیست.

رئیس  سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پارسال شکر توزیعی افزون بر ۲ هزار تن در ماه را داشتیم که هنوز هم این روال ادامه دارد و کمبودی نیز در استان وجود ندارد گفت: پارسال افزون بر ۲۰۰ هزار پرونده بازرسی مجموعا با ۳۱۹ میلیارد تومان ارزش تشکیل شد در حالی که سال ۹۸ ارزش کل پرونده‌ها ۱۶۰ میلیارد تومان ارزیابی شد.

وی با بیان اینکه حدود یک هزار و ۷۰۰ نانوایی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که هر کدام میانگین ۶ نفر نیرو دارند تصریح کرد: در حوزه نان بهمن پارسال سهمیه اضافی ۲ هزار و ۵۰۰ تن از کشور مجوز گرفته و این میزان میان نانوایی‌های که زیر ۱۰ تن در ماه ظرفیت تولید داشتند توزیع شد.

شهرکی با اشاره به جایگاه سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در شاخص‌های که وزارتخانه مربوطه ارزیابی می‌کند خاطرنشان کرد: سال ۹۸ رتبه ۱۶ کشور و پارسال به رتبه ۶ کشوری در بخش‌های مختلف این وزارتخانه دست یافتیم.

انتهای پیام/گ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.