سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار کاشان:

صلاحیت ۱۴ داوطلب نامزدی شورای شهر کاشان احراز نشد

فرماندار کاشان گفت: صلاحیت ۱۴۰ نفر از داوطلبان شورای شهر کاشان تایید شد و ۱۴ داوطلب نامزدی احراز صلاحیت نشدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی‌اکبر مرتضایی فرماندار کاشان دیروز در نشست شورای اداری کاشان گفت: ۱۶۷ نفر در انتخابات شورای شهر کاشان ثبت نام کردند که ۱۳ نفر آنان انصراف دادند.

به گفته او شورای اسلامی شهر کاشان ۹ کرسی و ۶ شهر دیگر کاشان هر شهر پنج کرسی دارد.

فرماندار کاشان با اشاره به برگزاری انتخاب در ۵۸ روستای این شهرستان اظهارکرد: هشت روستا پنج کرسی و ۵۰ روستای دیگر دارای سه کرسی در شورا است.

مرتضایی با بیان اینکه ۵۳۰ نفر داوطلب انتخابات شورا‌های اسلامی روستا در شهرستان کاشان شدند، گفت: تمامی شورا‌های اسلامی شهر و روستا به حد نصاب برای کاندیدا رسید.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در مورد شعبه‌های اخذ رای که بالای یک‌هزار نفر رای دهنده دارند تمهیدی اندیشیده شده که تجمع در شعبه وجود نداشته باشد.

صادرات کاشان از ۱۵ استان کشور بالاتر است

رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن کاشان نیز با اشاره به برگزاری نشست استاندار اصفهان با مدیران مرتبط با این منطقه برای رفع مشکل‌های زیرساختی اقتصادی گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان یکی از اهداف بلند اقتصاد مقاومتی، پایداری و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بود که زیرساخت‌های آن به‌‍‌طور کامل فراهم شده است.

محمود تولایی با بیان اینکه برای تسهیل‌گری بخشی از مسائل منطقه ویژه اقتصادی کاشان در خصوص تامین منابع و تاسیسات نیاز به حضور در مرکز استان اصفهان داشت، افزود: امروز این تسهیلات سرعت‌بخش بر پایه فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی دستگاه‌های خدماتی با حضور استاندار در نشست اتاق بازگانی کاشان انجام شد و تا یک سال آینده شرکت‌های واحد‌های تولیدی در این منطقه مستقر می‌شوند.

او موضوع بعدی نشست  اتاق بازگانی کاشان با حضور استاندار اصفهان را گمرک عنوان و خاطر نشان کرد: میزان صادرات گمرک کاشان در بین ۱۵۰ واحد گمرکی از ۱۵ استان کشور بالاتر است و هر سال نزدیک ۲ تولیدکننده نمونه ملی در عرصه تولید و اقتصاد کشور دارد.

تولایی با یادآوری فعالیت نزدیک به ۱۷ ساله گمرک کاشان خاطر نشان کرد: گمرک این شهرستان سال گذشته ۳۴۵ میلیون دلار صادرات با تنوع بسیار بالا افزون بر ۷۰ نوع محصول در رسته‌های مختلف داشت.

او با بیان اینکه کالا‌های گمرک کاشان به حدود ۷۵ کشور دنیا صادر می‌شود، افزود: برخی محصول‌های این شهرستان برای نخستین بار از جمهوری اسلامی ایران و از کاشان به میانمار صادر شده است.

شهرستان کاشان با افزون بر ۳۶۴ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

بیش از ۲۹۰ شرکت تعاونی فعال در زمینه‌های کشاورزی، خدماتی، صنعت، مسکن، تولیدی و توزیعی در کاشان فعالیت می‌کنند که افزون بر ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان عضو آن‌ها هستند.

پیش از شیوع کرونا نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی با ۴۶ هزار نیروی کار در زمینه تولید حدود ۲۰۰ نوع محصول در شهرستان کاشان فعالیت داشت.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.