سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موفقیت دانشگاه‌ها در برآوردن نیاز‌های آموزشی

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها تمام نیاز آموزش کشور را برآورده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط ویدئو کنفرانسی در آیین بزرگداشت استادان نمونه دانشگاه یزد، گفت: دانشگاه یزد در این چندساله که در حال رصد دانشگاه‌ها هستیم جزو دانشگاه‌های موفق بوده و در بسیاری از نظام‌های رتبه‌بندی هم ورود پیدا کرده است.

او افزود: دانشگاه یزد در رتبه‌بندی وزارت علوم جایگاه خوب و مطلوبی دارد که امیدواریم شیب پیشرفت آن بیشتر شود و شاهد موفقیت بیش‌ازپیش این دانشگاه در تمام عرصه‌های آموزشی و علمی باشیم.

خاکی صدیق با تأکید بر اینکه موفقیت‌های هر دانشگاهی مدیون زحمات استادان و کارشناسان و دانشجویان است، اضافه کرد: خانواده آموزش عالی به دستاورد‌های بسیار بزرگ در کشور در عرصه آموزش و پژوهش و فناوری مفتخر است.

او با بیان اینکه در عرصه آموزش این ادعا را داریم که دانشگاه‌ها تمام نیاز آموزش کشور را برآورده کرده‌اند ادامه داد: با این دستاورد، به یک کارشناس خارجی در کشور نیاز نیست و کارشناسان مورد نیاز تمام بخش‌های مختلف کشور را دانشگاه‌ها تأمین می‌کنند.

خاکی صدیق افزود: اگر امروز در کشور به آموزش‌های جدید نیاز باشد، یک دانشگاه دوره مورد نیاز را تعریف و اجرایی می‌کند، در حوزه آموزشی ده‌ها و صد‌ها دوره جدید تعریف شده که بسیاری از آن‌ها تقاضامحور است یعنی صنعت یا حوزه‌ای آن را درخواست داشته تا اجرایی شود و این مهم قدرت تحرّک و دانشگاه‌ها را به‌خوبی نشان می‌دهد.

کرونا، توانمند بودن دانشگاه‌ها را نشان داد

دکتر خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در عرصه پژوهش و فناوری نیز، بیماری کرونا دانشگاه‌ها را سربلند کرد، گفت: در حوزه فناوری بسیاری از وسایل مورد نیاز مقابله با اثرات کرونا را دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان تولید و در حال خدمت‌رسانی به اجتماع و جامعه هستند و در کنار مدافعان سلامت، محققان و آموزشگرانی را می‌بینیم که شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما ارزش کارشان در نزد خدای متعال محفوظ است.

معاون آموزش وزارت علوم عمده‌ترین چالش دانشگاه‌ها را مسئله کیفیت آموزشی دانست و تصریح کرد: یعنی اگر مسائل آموزش عالی کشور دسته‌بندی شود یکی از مهمترین مسائل آن مباحث کیفی و فاصله زیاد بین دانشگاه‌ها است.

خاکی صدیق خاطرنشان کرد: بحث کیفیت آموزشی ابعاد مختلفی دارد که نیاز به سیاست‌گذاری برای ارتقا آموزش عالی از ضروریات به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.