سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه حمل و نقل عمومی ارزان، عاملی موثر بر بهبود کیفیت زندگی شهروندان

شهردار شیراز گفت: توسعه حمل و نقل عمومی ارزان، آسان و ایمن پارامتری اساسی و موثر بر بهبود کیفیت زندگی شهروندان و یکی از مولفه‌های شهر انسان محور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در آیین رونمایی از ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید درون شهری با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان گفت: توسعه حمل و نقل عمومی ارزان، آسان و ایمن پارامتری اساسی و موثر بر بهبود کیفیت زندگی شهروندان و یکی از مولفه‌های شهر انسان محور است.

او افزود: دستیابی به این سه خصوصیت مشارکت مردم، شهرداری و دولت را می‌طلبد. در قانون نیز همینگونه پیش بینی شده است، اما متاسفانه هم اکنون همه این بار بر دوش شهرداری است و سوبسید بالایی را می‌پردازد.

اسکندرپور با بیان اینکه در فضای کرونا کلانشهر‌ها بسیار آسیب دیدند و هنگام تعطیلی اتوبوس بخشی از درآمد‌های شهرداری‌ها از بین رفت، افزود: تعطیلی مترو و اتوبوس بنابر تصمیم ستاد مبارزه با کرونا، هزینه‌ای را به شهر متحمل می‌کند و متاسفانه تاکنون هزینه‌ای بابت خسارت ایجاد شده برای شهرداری به علت تعطیلی مترو و اتوبوس پرداخت نشده است و هزینه‌ای که باید برای جبران آن بپردازیم از جیب شهرداری و مردم شهر بود.

او افزود: اتوبوس در سال ۹۷ حدود ۴۵۰ میلیون تومان خریداری شد و امروز چهار میلیارد یعنی ۱۰ برابر خریداری شده و آیا درآمد شهرداری نیز به نسبت تورم و افزایش چندین برابری نرخ ارز افزایش یافته است. درآمد شهرداری محدود و هزینه‌ها به صورت پلکانی افزایش یافته است.

اسکندرپور اضافه کرد: وسایل و تجهیزات پارک آبی در سال ۹۶ با هزینه‌ای ده میلیون دلار خریداری می‌شد، اما با افزایش بی سابقه نرخ دلار هم اکنون باید حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای خرید وسایل پارک آبی هزینه کرد.

او اظهار کرد: پارک آبی، تله کایین و شهربازی در شهر‌هایی مثل مشهد در سال‌هایی ساخته شد که قیمت ارز بسیار پایین بود و هیچ کدام از این شهر‌ها با ارز ۲۵ هزار تومانی نمی‌توانستند این پروژه‌ها را اجرا کنند.

اسکندرپور با اشاره به برگزاری هفته شیراز گفت: در هفته شیراز ۱۴۰۰ با وجود محدودیت‌های کرونایی، فرصت‌های جدیدی برای شیراز خلق شد و از یک سال و اندی پیش برای شهر شیراز تولید محتوا شد و چاپ بیش از ۵۰ عنوان کتاب در بخش‌های هویتی و تاریخی، آثار موسیقی فاخر و ... بخشی از این تولید محتوا است. هفته شیراز ۱۴۰۰ متعلق به فرهنگوران، هنرمندان و نخبگان حوزه فکر و اندیشه بود که آنچه می‌توانستند را به شیراز جنت تراز تقدیم کنند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.