سرپرست سازمان مدیریت حمل ونقل مسافر شهرداری شیراز گفت: خدمات رسانی اتوبوسرانی شیراز که به دلیل اوج‌گیری موج چهارم کرونا محدود شده بود از امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت به حالت عادی بازگشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پیمان باباخانی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا، ناوگان اتوبوسرانی از امروز ساعت ۶ صبح تا ۹ شب کار خود را آغاز می‌کنند، گفت: امروز رونمایی از ۵۰ اتوبوس به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه ناوگان اتوبوس را خواهیم داشت.

او با یادآوری این مطلب که این اتوبوس دارای رمپ معلولین و جانبازان است، افزود: این اتوبوس‌ها استاندارد آلایندگی یورو ۴ دارند.

باباخانی با اشاره به اینکه مصوبه شورای شهر انجام شد که خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی هستیم برای اولین بار در ایران خط اتوبوس برقی را در شیراز راه اندازی کنیم، افزود: نظافت ناوگان یکی از مسائلی است که مد نظر قرار دارد و به صورت روزانه نظافت تمامی ناوگان انجام شود تا بتوانیم ناوگان تمیزی داشته باشیم، اما نیاز است که شهروندان هم در این راستا یاری کنند.

باباخانی با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم BMS را اجرا کنیم موضوع تعرفه هوشمند را خواهیم داشت چرا که تعرفه هوشمند یکی از مواردی است که جلوی بی نظمی اتوبوس‌ها را می‌گیرد، اضافه کرد: ایستادن اتوبوس‌ها خارج از ایستگاه از دیگر مطالبی است که مورد شکایت مردم بوده است که با این سامانه ایستادن در خارج از ایستگاه، باز شدن در‌های اتوبوس و تندروی و کندروی را می‌توانیم مانیتورینگ کنیم تا بتوان نظم بیشتری در ناوگان داشته باشیم.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با اشاره به اینکه احداث بخش معاینه فنی را در نظر گرفته ایم که تجهیزات خریداری شده و منتظر سرمایه گذار هستیم که زمینی برای این موضوع به ما ارائه کند، تاکید کرد: خانه خدمات در ۳۰ روز آینده افتتاح می‌شود که در ۲ نقطه شهر قرار دارد و خدمات به رانندگان تاکسی خواهیم داد.

او با اشاره به اینکه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی یکی از مهمترین مسائلی است که وجود دارد که کارت شهروندی، کارت شتابی و QR را خواهد داشت اگر چنین شود تاکسی متر راه اندازی خواهد شد تا اختلاف کورس بین راننده و مسافر از بین می‌رود، افزود: تمام ۱۰ هزار تاکسی باید به سازمان مراجعه می‌کردند و مجوز‌های لازم را دریافت می‌کردند که با ۳۲ مرکز پیشخوان هماهنگ کردیم که این رانندگان در دفتر‌های پیشخوان مراجعه کنند و این موضوع برای اتوبوس‌ها هم انجام می‌شود.

به گفته باباخانی، عمر مفید اتوبوس دیزل ۱۰ سال، اتوبوس CNG ۱۲ سال و برقی ۲۰ سال بوده و اکنون میانگین سنی اتوبوس‌های ما در شیراز اکنون هفت سال است و با رونمایی ۵۰ اتوبوس جدید این رقم به ۶ و نیم سال می‌رسد و تا آخر سال ۱۴۰۰ باید یکصد دستگاه خریداری کنیم که جایگزین اتوبوس‌هایی شوند که از رده خارج می‌شوند.

او با اشاره به اینکه وقتی سامانه TMS برای تاکسی‌ها راه اندازی شود، می‌توانیم به صورت روزانه تاکسی را مانیتورینگ کنیم، افزود: تمامی دوربین‌های نظارتی سطح شهر به مرکز کنترل این سازمان متصل شده است و سامانه ثبت تخلف راه اندازی شده است و طی مدت ۲ ماه به صورت ارشادی با آنان اطلاع رسانی خواهیم کرد و پس از ۲ ماه کد ثبت تخلف از پلیس راهور خواهیم گرفت و متخلفان جریمه می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رانندگان وسائل حمل و نقل عمومی در اولویت سه تزریق واکسن کرونا قرار دارند، اظهار کرد: ۲ خط BRT در شیراز مصوب شده که خط اول از شهرک گلستان تا میدان نمازی است که روزانه به ۱۵۰ هزار مسافر خدمات خواهد داد و خط دوم هم از میدان احسان تا باسکول نادر خواهد بود.

او با اشاره به اینکه ۶۵ درصد ناوگان تاکسی در حالت فرسوده هستند و بالای ۱۲ سال سن دارند، افزود: اگر بتوانیم وام را برای رانندگان تاکسی بگیریم که سود را شهرداری ارائه کند، می‌توانیم ناوگان را بهسازی کنیم.

باباخانی با تاکید بر اینکه اکنون هفت هزار تاکسی فعال در حال فعالیت هستند، افزود: کاهش مسافر را در ایام کرونایی شاهد بودیم و بسته هزینه‌ای به عنوان کاهش مسافر برای آنان واریز کردیم و زمان‌های تعطیل هم برای آنان بسته معیشتی به صورت ریالی برای آنان واریز می‌کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار