سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا به دنبال تعلیق خدمات کنسولی روسیه

مسکو می گوید که آمریکا نهادهای روسی مستقر در واشنگتن را تحت فشار قرار می‌دهد تا فعالیتشان را تعلیق کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه‌ای که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد، از اقدام آمریکا مبنی بر سوء استفاده این کشور از محدودیت‌های روسیه انتقاد کرد.

خبرگزاری تاس در این باره به نقل از ریابکوف آورده است: «آمریکا از اقدامات محدود کننده فعالیت‌های دیپلماتیک و نهاد‌های کنسولی که از سوی مسکو معرفی شده به عنوان بهانه‌ای برای تعلیق خدمات کنسولی روسیه استفاده می‌کند.»

این مقام روس در ادامه افزود: «ما به دفعات به آمریکایی‌ها هشدار دادیم که در صورت عدم پاسخ مثبت به پیشنهادات ما در مورد چگونگی تنظیم شرایط فعالیت نهاد‌های خارج از کشور، ممکن است اوضاع به طور جدی تغییر کند. در این میان به محدودیت‌هایی از جمله، ممنوعیت کامل استخدام پرسنل بومی در نهاد‌های کنسولی، نیز اشاره شده بود.»

این دیپلمات همچنین اشاره کرد که آمریکایی‌ها با سوء استفاده از این وضعیت به عنوان بهانه ای برای تلافی مسائل مربوط به فعالیت‌های دیپلماتیک خود می‌پردازند.

ریابکوف خاطرنشان کرد که با وجود فشار‌هایی که بر نهاد‌های روسی در آمریکا وارد می‌شود، آن‌ها بدون محدود کردن خدمات کنسولی خود به فعالیت ادامه می‌دهند.

او همچنین تأکید کرد: «ما تا آنجا که ممکن است، بدون پایین آوردن سطح خدمات کنسولی، به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: «آمریکا می‌توانست از تصمیم برای محدود کردن صدور ویزای غیر مهاجرتی و خدمات کنسولی خودداری کند، اما واشنگتن حاضر به سازش نیست.»

ریابکوف در پایان گفت: «تاکنون ما در اقدامات آمریکا چیزی جز اقدامات نمایشی ندیده‌ایم. آمریکا به این مسئله توجه ندارد که چه کاری باید انجام دهد تا بتواند خدمات مناسب به مردم در دو کشور روسیه و آمریکا ارائه دهد.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.