سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری:

۷۱۸ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری با تنش آبی مواجه هستند

وضعیت منابع آبی ۳۰۲ شهر و روستای چهارمحال و بختیاری با بیش از ۷۱۸ هزار نفر جمعیت در حالت تنش آبی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران برگزار شد، با اشاره به وجود ۱۲ دشت در استان گفت: به دلیل بروز خشکسالی هم‌اکنون ۱۱ دشت این استان ممنوعه‌بحرانی و ممنوعه است.

او افزود: از مجموع ۱۲ دشت استان در حال حاضر چهار دشت ممنوعه بحرانی، هفت دشت ممنوعه و یک دشت در حال تبدیل به حالت ممنوعه است.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: خشکسالی‌های افزون‌بر یک دهه گذشته در چهارمحال و بختیاری، وضعیت منابع آبی ۳۰۲ شهر و روستای استان با بیش از ۷۱۸ هزار نفر جمعیت را در حالت تنش آبی قرار داده است.

او شاخص بهره‌مندی آب در جمعیت شهری چهارمحال و بختیاری را ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی ۷۸.۷ درصد اعلام و اضافه کرد: گذر از بحران آب در ۱۰۲ شهر و روستای استان به ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

محمدی گفت: آب آشامیدنی افزون‌بر ۱۳۸هزار نفر از مردم۲۰۰ شهر و روستای این استان باید به‌زودی از طریق تانکر سیار تامین شود.

او افزود: حفر چاه جدید در برخی از مناطق چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهر‌هایی مانند سفیددشت شهرستان بروجن پاسخ‌گوی نیاز نیست و عمر برخی از این چاه‌ها به کمتر از یک سال رسیده است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.