به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،جواد غلامپور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با تاکید بر اهمیت تحقق دولت الکترونیک گفت: توسعه دولت الکترونیک و استفاده از زیرساختهای فناوری اطلاعات به منظور دسترسی آسان مردم به خدمات دولتی و کسبوکارها در استان است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم افزود: با الکترونیکی شدن ۱۲۰ خدمت پرمراجعه دستگاههای اجرایی قم، بیش از پنج میلیون و ۳۱۱ هزار تراکنش الکترونیکی برای این خدمات در دستگاههای اجرایی استان ثبت شده است.
غلامپور با اشاره به اولویت الکترونیکی کردن خدمات با مراجعه بالای شهروندان گفت: با توجه به اهمیت توسعه دولت الکترونیک و توجه ویژه دولت به این موضوع کارگروه توسعه دولت الکترونیک اقدام به جمع آوری خدمات الکترونیک از دستگاههای اجرایی طی دورههای سه ماهه کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم افزود: ۴۰ دستگاه اجرایی استان طی مرحله خود اظهاری سه خدمت پرتردد که الکترونیکی شده اند را به دبیرخانه کارگروه توسعه دولت الکترونیک اعلام کرده اند.
او با تاکید بر اینکه شاخص توسعه دولت الکترونیک در استان رو به افزایش است بیان کرد: کاهش هزینههای دولت، صرفهجویی در وقت و انرژی، کاهش فساد اداری و افزایش سطح آگاهی مردم، ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی، اجرای عدالت اجتماعی با استفاده از شفافیت و دسترسی به اطلاعات و همچنین کاهش شکاف دیجیتال از جمله مزیتهای تحقق دولت الکترونیک است.
غلامپور تحقق دولت الکترونیک را از مهمترین راهکارها در راستای افزایش بهره وری در دستگاههای دولتی دانست و گفت: ظرفیت دولت الکترونیک و ارائه خدمات برخط در استان قم طی چند ماه اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم تصریح کرد: تراکنش خدمات دستگاههای اجرایی استان به صورت الکترونیک به نسبت قبل از شیوع کرونا افزایش یافته و این نشانگر تبدیل شدن تهدید کرونا به فرصت و چابکی دستگاههای خدمات رسان و همچنین ظرفیتهای بالای حوزه فناوری اطلاعات استان قم است.
انتهای پیام/ح