سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل مپنا خبر داد؛

واگن پارس اراک در مسیر نوسازی

علی آبادی گفت: نوسازی تجهیزات و عوامل تولید واگن پارس اراک کلید خورده و به زودی به‌روزرسانی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) در بازدید از شرکت واگن پارس اراک گفت: نوسازی تجهیزات و عوامل تولید واحد واگن‌سازی کلید خورده و به‌زودی تمامی دستگاه‌های این شرکت به‌روزرسانی می‌شوند.

علی آبادی با اشاره به پیوستن واگن پارس اراک به زیر مجموعه شرکت مپنا افزود: ایجاد بازار فروش برای تولیدات این شرکت از برنامه‌های مهم مپنا برای بازگشت رونق تولید به واگن پارس است.

او اضافه کرد: ایجاد بازار برای مجموعه واگن پارس برنامه دیگر مپنا است و اکنون یک قرارداد هزار دستگاهی منعقد شده و کارگاه‌های این شرکت فعال هستند.

مدیرعامل شرکت مپنا بیان کرد: دنبال قرارداد‌های بیشتری هستیم تا بتوانیم تعداد شیفت‌های کاری را بیشتر و از حداکثر این واحد تولید استفاده و میزان بهره‌وری را به بالاترین سطح ممکن برسانیم.

او ادامه داد: واگن‌پارس اراک از نظر ساختاری مشکل چندانی ندارد و با توجه به استقرار شرکت‌های ماشین‌سازی و آذرآب در مجاورت این واحد می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای بالندگی و نوسازی تجهیزات واگن‌ها استفاده کرد.

علی آبادی اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه مپنا۲۰۰ نوع محصول هایتک (پیشرفته) در سطح جهانی تولید می‌کنند و قرار گرفتن واگن‌پارس در کنار مپنا می‌تواند گام مهمی برای بهبود سطح شاخص‌ها و مولفه‌های تولیدی این واحد صنعتی باشد.

او واگن پارس را از سرمایه‌های ملی دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی که صنعت کشور دچار مشکل است و شرکت مپنا برای حل مشکلات واحد‌های زیرمجموعه خود متکی به فکر، اندیشه و ظرفیت‌های داخلی است.

علی‌آبادی اظهار داشت: شرکت مپنا تلاش می‌کند یک تعامل سازنده‌ای با شرکت‌های زیرمجموعه خود برقرار کرده و در این مسیر صرف تشکیلاتی و ساختاری نیست بلکه باید به لحاظ فرهنگی، ادبیات کاری و استفاده از ظرفیت‌ها با یکدیگر گره بخورند.

علی‌آبادی گفت: رویکرد جدی مپنا عبور از مرز‌های داخل و توسعه صادرات است و اگر چه اکنون هم کیفیت محصولات واگن پارس مطلوب است، اما بهبود کیفیت یک فرآیند جاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت آلومینیوم‌سازی المهدی از شرکت‌های زیرمجموعه مپنا است، نزدیک شدن به آلومینیوم اراک هم از برنامه‌های آینده مپنا است.

محمدرضا مختاری مدیرعامل شرکت واگن‌های اراک هم گفت: ظرفیت اسمی این شرکت تولید هزار دستگاه انواع واگن در سال است و در حال حاضر قرارداد قطعی تولید یک‌هزار و ۱۲۷ دستگاه قرارداد که ۲۳۸ دستگاه تولید و تحویل شده است.

مختاری افزود: ۷۰ درصد واگن‌های در حال سیر در کشور تولید شرکت واگن پارس است و این شرکت تاکنون ۲ هزار دستگاه صادرات به کشورهای، چین، کوبا، بنگلادش، سوریه و سودان داشته است.

مختاری افزود: ساماندهی و آماده سازی خطوط تولید و تعمیرات اساسی واحد‌ها و ماشین آلات فرسوده در ابتدای امسال از مهترین اقدامات واگن پارس اراک است.

شرکت واگن پارس اراک شرکت مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.