سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان فناوری اطلاعات:

لزوم تغییر در محتوای نظام آموزشی در کنار ابزارها/ تفکر نقادانه و کارآفرینی باید در مدارس آموزش داده شود

امیر ناظمی از ضرورت تغییر و تحول در محتوای آموزشی علاوه بر ابزارها سخن گفت و تدریس مهارت های کارآفرینی و تفکر نقادانه به دانش آموزان را لازم دانست.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مراسمی با عنوان «طرح ملی تربیت مربیان کارآفرینی با رویکرد کسب و کار‌های فناورانه» با اشاره به این که دیوایس‌های هوشمند که زمانی به عنوان مانع آموزش به حساب می‌آمد در پاندمی کرونا به ابزار آموزش تبدیل شد، گفت: در کنار تغییر ابزار آموزشی، محتوا نیز با تغییر بسیاری رو به رو شده است. مطالعات نشان می‌دهد ما همواره کودکانی را آموزش می‌دهیم که نه در امروز بلکه در فردا زندگی می‌کنند. با تغییراتی که آینده نسبت به امروز دارد محتوا نیز باید دچار تغییر شود.

وی افزود: یکی از محور‌های مهم آموزشی مورد نیاز برای نسل آینده و کودکان امروز کارآفرینی است، زیرا کارآفرینی به محتوای آموزشی تبدیل می‌شود. آموزشی که می‌گوید اگر می‌خواهید زندگی بهتری در آینده داشته باشید، آموزش ببینید. این نظام آموزشی اندازه تمام نظام‌های دیگر آموزشی در جهان مورد توجه قرار گرفته است.

ناظمی با بیان این که غیر از نظام آموزشی مبتنی برکارآفرینی، در آینده به تفکر نقادانه نیز نیاز است، تصریح کرد: تفکر نقادانه باعث می‌شود دانش‌آموزان استفاده بهتری از ابزار فناوری کنند و بدانند چگونه یاد بگیرند. کارآفرینی و تفکر نقادانه دو محتوای اصلی آموزشی برای کودکانی است که دهه‌های آینده وارد بازار کار خواهند شد و دیگر مانند گذشته ریاضی و علوم دروس اصلی نیستند، بلکه کارآفرینی و تفکر نقادانه نیز باید در کنار آن‌ها تدریس شوند.

ناظمی تاکید کرد: استفاده از ابزار جدید و آموزش کارآفرینی صرفا تغییر در ابزار آموزش نیست، تغییر کل نظام آموزشی در حوزه محتوا و ساختار حکمرانی است. با پذیرفتن تغییرات خودمان را برای آینده آماده می‌کنیم. هر چقدر انعطاف‌پذیری ما برای آینده بیشتر باشد، برای تغییرات شکل گرفته در حوزه تکنولوژی آماده‌تر خواهیم بود. تغییرات نیازمند این است که در استراتژی‌ها و سیاستگذاری آموزشی نیز آن را لحاظ کنیم و بر بال تغییرات سوار شویم تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

معاون وزیر ارتباطات اظهار امیدواری کرد، مجموعه اتفاقاتی که در این سال‌ها رخ داده، بتواند راه را برای آموزش مبتنی بر ابزار هوشمند و تفکر نقادانه باز کند و بتوانیم خوشامدگوی تغییراتی باشیم که امروز در حوزه فناوری رخ دهد. بر اساس این گزارش، هدف از دوره‌های تربیت مربی کارآفرینی هنرستان‌ها تکمیل زنجیره آموزش مهار‌ت‌های کارآفرینی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.