سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار گیلان تأکید کرد؛

ضرورت آماده سازی اماکن بیشتر برای واکسیناسیون کرونا در گیلان

استاندار گیلان گفت: همه دستگاه‌ها برای انجام مطلوب فرآیند واکسیناسیون کرونا در استان، ملزم به همکاری هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان روز گذشته در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان گفت: برای انجام مطلوب فرآیند واکسیناسیون کرونا در استان، نیازمند تمهید ساز و کار مناسب با محوریت فرمانداران در سطح شهرستانی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، شهرداری ها، سپاه، بسیج، بخش خصوصی و اماکن مذهبی وسیع موجود با تهویه مناسب هستیم.

او با بیان اینکه تولید واکسن داخلی کرونا پیشرفت قابل توجهی داشته است، افزود: مدیران و مسئولان تمام دستگاه‌های استان برای انجام مطلوب فرآیند واکسیناسیون و آماده سازی اماکن بیشتر برای این امر، ملزم به همکاری هستند.

استاندار گیلان یادآور شد: با همراهی مضاعف مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تلاش‌های ویژه کادر درمان که همچنان با جدیت پای‌کار هستند، از پیک چهارم این بیماری گذر کردیم.

زارع اظهار داشت: در کنار سیر نزولی مبتلایان، بستری شدگان و افراد کرونا مثبت سرپایی در کشور؛ در گیلان نیز شاهد سیر نزولی این شاخص‌ها هستیم البته خروج از شرایط قرمز کرونایی و تغییر وضعیت تعدادی از شهرستان‌ها از نارنجی به زرد، نباید منجر به کم‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری شود.

او نقطه مطلوب رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را حداقل ۹۰ درصد عنوان کرد و گفت: میانگین میزان مراعات در سطح کشور ۶۵ درصد و گیلان نیز مطابق با این میزان است.

استاندار گیلان تصریح کرد: راهکار ثابت شده برای کنترل و مقابله با بیماری؛ استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از شکل‌گیری اجتماعات انسانی و دورهمی و نیز حضور نیافتن در اماکن شلوغ است و بر این مبنا، ضرورت توجه اصول بهداشتی بر اساس سطح بالای فرهنگ گیلانیان، باید مورد اهتمام جدی هم‌استانی‌ها قرار گیرد.

زارع با تکرار تذکر به سوپرمارکت‌ها و خوارو بارفروشی‌ها مبنی بر عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بر لزوم افزایش بازدید‌ها و تشدید نظارت‌ها بر این گونه اصناف با همراهی اتحادیه‌ها و مردم تأکید کرد و از اصناف، صاحبان مشاغل و کسب و کار‌ها هم خواست تا نسبت به رعایت کامل توصیه‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.