سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین سامانه خورشیدی عشایر کوچنده در قوچان نصب شد

مجری طرح‌های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: سامانه‌های خورشیدی استاندارد و قابل حمل به منظور تولید برق در اختیار خانوار‌های دو طایفه از عشایر کوچ رو مستقر در ارتفاعات قوچان قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی مهدیزاده مجری طرح‌های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: طرح برق رسانی به عشایر کشور در اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر اینکه هر دستگاه اجرایی باید بخشی از منابع مالی خود را به خدمت رسانی به عشایر اختصاص دهد، مهیا شده است.

او افزود: طراحی سامانه خورشیدی قابل حمل ویژه عشایر از دو سال قبل آغاز و استاندارد‌های کیفی آن از پژوهشگاه نیرو در وزارت نیرو اخذ شد و در نهایت مشخصات فنی این دستگاه به ثبت رسید که کار خرید منطقه‌ای این سامانه‌ها برای چند استان از سوی شرکت توانیر به شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی واگذار و معین ۱۱ استان دیگر شد.

مجری طرح‌های عمرانی و برق رسانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: طی چندین نشست جزئیات ساخت سامانه‌های خورشیدی متناسب با سبک زندگی عشایری و چگونگی استفاده از این سامانه‌ها بررسی شد که در نهایت این سامانه‌ها آماده توزیع بین عشایر گردید.

او افزود: ۹۰ درصد از هزینه تامین سامانه‌های خورشیدی قابل حمل به میزان هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت بلاعوض بوده و ۱۰ درصد از هزینه کل هر سامانه، سهم خانوار عشایری است.

مهدیزاده ادامه داد: هر یک از سامانه‌های خورشیدی قابل حمل ظرفیت تولید ۱۰۰ وات برق با استفاده از نور خورشید را دارد و با برق شهری نیز قابل شارژ است، علاوه بر آن این سامانه قابلیت جابه‌جایی از ییلاق به قشلاق و بالعکس را همراه با سایر اثاثیه عشایر دارا می‌باشد.

انتها ی پیام// ف.غ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.