سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال کم سالخوردگان عسلویه از واکسن کرونا

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال علیه کرونا در این شهرستان، تاکنون با استقبال خیلی کمی روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جاسم زارعی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه بیان کرد: مرحله دوم واکسیناسیون کرونا، با راه‌اندازی مراکز تجمیعی به ویژه در شهر‌های عسلویه، نخل تقی و بیدخون آغاز شده و گروه‌های آسیب‌پذیرتر جامعه یعنی سالمندان بالای ۸۰ سال در اولویت قرار دارند.

او افزود: مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه‌های بهداشت از ۱۸ اردیبهشت برای تزریق واکسن آماده‌اند اما آمار‌ها نشان می‌دهد که تا به امروز افراد کمی برای دریافت واکسن مراجعه کرده‌اند.

او ادامه داد: حسب اهداف برنامه گام پنجم بسیج ملی مقابله با کووید ۱۹، حداقل ۷۰ درصد اولویت‌های تعیین شده در مرحله دوم واکسیناسیون کووید، در سه ماهه اول و دوم باید محقق شود، درحالی‌که تاکنون ۲۰ درصد آن در عسلویه محقق شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه عنوان کرد: بی‌شک، نبود اقبال عمومی برای واکسیناسیون فاز دوم ویژه سالمندان در شهر‌ها و روستاها، خطر تبدیل شهرستان به کانون عفونت کرونا را بالا می‌برد.

زارعی گفت: انتظار داریم افراد، افزون بر مقابله با شایعه‌پراکنی‌ها و پرهیز از باز نشر پیام‌هایی با محتوای نادرست، سالمندان را به تزریق واکسن ترغیب کنند.


بیشتر بخوانید


او افزود: واکسن‌های تزریق‌شده شامل آسترازنکا، سینوفارم، اسپوتنیک وی و بهارات است که سازمان جهانی بهداشت آن‌ها را تایید کرده و کشور‌های زیادی همانند بلاروس، مجارستان، امارات متحده عربی، بحرین، الجزایر، مکزیک، هند و... با موفقیت شهروندان خود را با آن‌ها واکسینه کرده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرستان عسلویه بیان کرد: در شهرستان عسلویه تاکنون بیش از هزار نفر بدون عوارض جانبی حاد، واکسینه شده‌اند، پس افراد سالمند بدون هیچ نگرانی می‌توانند با واکسینه کردن خود در برابر ویروس ایمن شوند.

به گفته او، درصد پوشش واکسن به ترتیب در مراکز روستایی اخند و تابعه ۸ درصد، مرکز چاه مبارک و توابع ۱۲ درصد، مرکز نخل تقی ۲۴ درصد، مرکز عسلویه ۴۸ درصد و مرکز خدمات جامع سلامت بیدخون ۶۳ درصد بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه عنوان کرد: افراد متقاضی در تماس با مراکز خدمات جامع سلامت یا خانه‌های بهداشت محل سکونت، آمادگی خود را برای تزریق واکسن اعلام کنند تا پس از دریافت شرح‌حال، روز، ساعت و محل مراجعه برای تزریق واکسن را تعیین کنند.

زارعی همچنین گفت: در مرحله اول واکسیناسیون کووید که ویژه کارکنان حوزه سلامت دولتی و بخش خصوصی، بیماران خاص، غسال‌ها و پاکبانان بود، واجدین شرایط عسلویه به‌طور کامل پوشش داده شده‌اند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.