رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اگر رنگ کرونایی بسیاری از استان‌ها تغییر کرده به علت رعایت اصول بهداشتی است و ادامه این روند به پرهیز از عادی انگاری نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نشست امروز ستاد مبارزه با کرونای این استان، بیان کرد: تغییر وضعیت کرونایی استان شکننده است و در صورت هرگونه عادی و سهل انگاری امکان شیوع دوباره ویروس با شدت بیشتری وجود دارد.

او افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۳۸هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند در حالی که تا اول فروردین آمار مبتلایان به این ویروس فقط ۲۰ هزار نفر بود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: با توجه به ماهیت ویروس جهش یافته میزان شیوع در این مدت در استان بوشهر بسیار افزایش یافته است به طوری که تعداد بستری‌ها از ۶۰ نفر در بهمن پارسال به ۴۸۰ نفر در فروردین امسال رسید.


بیشتر بخوانید


کشمیری عنوان کرد: همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هزار و ۷۹ نفر در استان بوشهر جان خود را از دست داده‌اند.

او تاکید کرد: اگر امروز رنگ کرونایی بسیاری از استان‌های کشور تغییر کرده تنها به علت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است و لازمه ادامه این روند پرهیز از هرگونه عادی انگاری است.

کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا در بوشهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: اکنون شناسایی افراد مبتلا به کرونا ۲۱.۵ درصد و شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به این ویروس ۳۵.۵ درصد در این استان کاهش یافته است.

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان درباره برنامه واکسیناسیون کرونا هم عنوان کرد: ۱۷هزار و ۳۰۰ نفر از واجدان شرایط در استان بوشهر زیر پوشش طرح واکسیناسیون قرار گرفته‌اند که در مرحله نخست ۱۳هزار و ۵۰۰ نفر و در مرحله دوم نیز تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ نفر واکسن دریافته کرده‌اند.

او ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵۰ درصد از گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال در استان بوشهر واکسن زده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به انجام ۲۱۸هزار و ۸۵۸ مورد بازرسی از مشاغل هم اشاره کرد و افزود: از این تعداد، ۱۸هزار و ۴۳۳ مورد اخطار گرفتند، چهار هزار و ۶۹۴ نفر نیز به مراجع قضائی ارجاع شدند و هزار و ۶۰۹ مورد نیز مهروموم شدند.

خواجه ئیان بیان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بخش اصناف و صنایع استان بوشهر با ۲ درصد افزایش از ۸۵ به ۸۷ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.