سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در شهرستان همدان؛

۸۸۵ واحد صنفی همدان به علت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی پلمب شد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از پلمب ۸۸۵ واحد صنفی همدان به علت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در حدود ۶ ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکترمحمد خیراندیش,رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: ۸۸۵ واحد صنفی در شهرستان همدان به علت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی پلمب شده است.

او اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی با هدف کنترل و قطع زنجیره کرونا از آذر ماه سال گذشته در همدان آغاز شده و گام چهارم آن در حال اجرا است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی چندین تیم در قالب تیم مراقبتی، نظارتی، آموزشی و حمایتی به راه افتاده است تصریح کرد: تاکنون ۶۰۱ ماموریت توسط تیم‌های مراقبتی انجام شده و آن‌ها برای مراقبت و ویزیت بیماران ناتوان به منازل اعزام شده‌اند.

خیر اندیش افزود: تیم‌های مراقبتی متشکل از یک پزشک و مراقبان سلامت است که اقداماتی نظیر معاینه بیمار، ویزیت، انجام تست سریع کرونا و رهگیری بیماران مثبت کرونایی و اطرافیانشان را انجام می‌دهند. ۱۳۵ هزار و ۲۲۸ مورد رهگیری بیماران کرونایی و اطرافیان آن‌ها انجام شده است.

خیراندیش به فعالیت تیم‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: در این مدت، بیش از ۱۷ هزار بسته حاوی محتوای آموزشی به منظور مراقبت‌های پیشگیری از کرونا در بین گروه‌های مختلفی از مردم توزیع و اطلاع‌رسانی شده است.

او از خدمات‌رسانی تیم‌های حمایتی به بیماران کرونایی بی‌بضاعت یاد کرد و اظهار داشت: تاکنون هشت هزار و ۷۸۷ بسته معیشتی برای کمک به بهبود تغذیه و درمان بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه بازرسان بهداشتی و اصناف در روز‌های منتهی به عید سعید فطر برای نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بازار همدان حضور یافتند تصریح کرد: بیشتر واحد‌های صنفی همدان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

خیراندیش با اشاره به اینکه تاکنون ۴۲ هزار و ۲۱۶ مورد بازرسی از اصناف و اماکن مختلف همدان به عمل آمده است گفت: ۶ هزار و ۱۶۶ نیروی بسیجی و بیش از یک هزار نیروی داوطلب هلال احمر در این طرح شرکت کردند.

او با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۸۲ مورد اخطاریه برای واحد‌های متخلف صادر شده است افزود: ۸۸۵ مرکز نیز به دلیل عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی پلمب شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: ۴۳ تیم نظارتی، ۳۶ تیم حمایتی، ۶ تیم مراقبت در منزل و ۱۲۸ تیم رهگیری در طرح شهید سلیمانی به منظور قطع زنجیره ابتلا به کرونا در همدان همکاری می‌کنند.

خیر اندیش با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۸۲ مورد اخطاریه برای واحد‌های متخلف صادر شده است افزود: ۸۸۵ مرکز نیز به دلیل عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی پلمب شده است.

او گفت: ۴۳ تیم نظارتی، ۳۶ تیم حمایتی، ۶ تیم مراقبت در منزل و ۱۲۸ تیم رهگیری در طرح شهید سلیمانی به منظور قطع زنجیره ابتلا به کرونا در همدان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.