سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛

از اعلام قطعی زمان برگزاری کنکور‌های سال ۱۴۰۰ تا واکسیناسیون دانشجویان وزارت علوم

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعدد و متنوعی همراه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «تشکیل صندوق حمایت از توسعه علمی کشور پیگیری می‌شود»، «ثبت‌نام مجدد کنکور ارشد ۱۴۰۰ آغاز شد»، «دانشجویان دانشگاه پیام نور چقدر وام می‌گیرند؟»، «بهره مندی دانشگاه‌های محروم از خوابگاه متاهلی با طرح ارتقا خوابگاه‌ها»، «سند ملی ازدواج دانشگاهیان نتایج بزرگی خواهد داشت »، «فروش ۲۰۰ هزار میلیاردی شرکت های دانش بنیان در سال ۹۹»، «آزمون کتبی جامع دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد به تعویق افتاد»، «امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها مجازی برگزار می‌شوند»، «تاریخ قطعی برگزاری آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۰ اعلام شد» و «زمان واکسیناسیون دانشجویان وزارت علوم» از جمله مهمترین اخبار وزارت علوم در هفته ای که گذشت بود.

تشکیل صندوق حمایت از توسعه علمی کشور پیگیری می‌شود

غلامحسین رحیمی،معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: بحث ایجاد صندوق حمایت از توسعه علمی کشور را نیز که قبلا در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است در این شورا و مجلس دنبال می‌کنیم و امیدواریم با تشکیل این صندوق، کمک قابل توجهی به توسعه تحقیقات تقاضامحور، جذب محققان پسادکتری و تامین اعتبار فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی صورت گیرد؛

او در خصوص منبع تامین اعتبار این صندوق گفت: خوشبختانه هم اکنون چهار منبع پراکنده مثل قانون یک درصد و مصوبه هزینه‌کرد ۴۰ درصد اعتبار تحقیقاتی دستگاه‌های اجرایی از طریق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها وجود دارد که می‌تواند در صندوق متمرکز شود.

ثبت‌نام مجدد کنکور ارشد ۱۴۰۰ آغاز شد

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امکان ثبت‌نام مجدد و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از هم‌اکنون (سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه) آغاز شد.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: این فرصت ثبت‌نام مجدد با توجه به مصوبه جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای تعویق زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ تعیین شده است و داوطلبان تا ۲۵ اردیبهشت ماه برای ثبت‌نام یا ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود فرصت دارند.

دانشجویان دانشگاه پیام نور چقدر وام می‌گیرند؟

حسین زارع مدیرکل امور دانشجویان دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وام شهریه دانشگاه پیام نور گفت: ثبت تقاضای وام شهریه در پورتال صندوق رفاه دانشجویان (bp.swf.ir) تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری فعال است و دانشجویان متقاضی و واجد شرایط می‌توانند در مهلت مقرر، نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور اقدام کنند.

او در مورد سقف وام شهریه صندوق رفاه گفت: سقف وام شهریه در مقطع کارشناسی ۱۰ میلیون ریال در هر نیمسال (تا ۸ نیمسال مجاز)، مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ میلیون ریال در هر نیمسال (تا ۴ نیمسال مجاز) و در مقطع دکتری ۵۰ میلیون ریال در هر نیمسال (تا ۸ نیمسال مجاز) از شروع تحصیل، به شرط تامین بودجه از سوی صندوق رفاه دانشجویان و پرداخت اقساط شهریه دانشجویی ۹ ماه بعد از فراغت از تحصیل با کارمزد ۴ درصد است.

بهره مندی دانشگاه‌های محروم از خوابگاه متاهلی با طرح ارتقا خوابگاه‌ها

ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات در دست انجام برای ارتقا خوابگاه‌های متاهلی به خصوص دانشجویی اظهار کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی را برای ارتقا خوابگاه‌های متاهلی تصویب کرده که هنوز باید به صحن علنی مجلس برود تا مصوب شود و در حال پیگیری هستیم که اگر تصویب شود، ارتقا خوابگاه‌ها را آغاز کنیم.

مطیعی ادامه داد: ۲ هزار میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه اسلامی برای ارتقا خوابگاه‌ها با استفاده از این طرح اختصاص می‌دهند و دانشگاه‌هایی که خوابگاه متاهلی ندارند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و وارد بحث ساخت خوابگاه متاهلی شوند.  

سند ملی ازدواج دانشگاهیان نتایج بزرگی خواهد داشت 

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سند ملی ازدواج و خانواده سندی بزرگ است.

فروش ۲۰۰ هزار میلیاردی شرکت های دانش بنیان در سال ۹۹

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان سال گذشته ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فروش داشتند، اظهار کرد: اکثر شرکت‌های دانش بنیان دارای بهره‌وری هستند. درواقع می‌توان گفت آن گروه و افرادی که پرچمدار بهره‌وری در داخل کشور را در دست دارند، همین شرکت‌های دانش بنیان بوده که توانسته‌اند منابع کشور را حفظ کنند.

او افزود: مجلس، قانون همسان سازی حقوق اساتید دو وزارتخانه علوم و بهداشت را حدود یک ماه پیش تصویب کرد تا از دغدغه این قشر علمی  بکاهد، البته این کار برای نگهداشت اساتید در دانشگاه نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

آزمون کتبی جامع دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد به تعویق افتاد

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد در خصوص نحوه برگزاری آزمون جامع دوره دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد، اظهار کرد: با توجه به تشدید وضعیت قرمز کرونایی در کشور و به دلیل اهمیت حفظ سلامتی دانشجویان و اساتید، بخش کتبی آزمون جامع دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد به تعویق افتاد.

امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها مجازی برگزار می‌شوند

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری امتحانات پایان ترم اظهار کرد: تمام امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها همانند دو ترم گذشته مجازی برگزار می‌شود.

او افزود: با اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا اگر دانشگاه ها شرایط حضوری برگزار کردن امتحانات مجازی را داشتند، می‌توانند آزمون‌های پایان ترم خود را به صورت فیزیکی پیش ببرند.

آیین نامه انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج بازنگری شد

نوذری گفت: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد خدمات اداره کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان به شیوه الکترونیکی و از طریق سامانه سجاد انجام می‌شود.

تاریخ قطعی برگزاری آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۰ اعلام شد

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط قرمز موجود در کشور و گسترش ویروس کرونا و همچنین به تعویق افتادن زمان برگزاری کنکور سراسری به جهت شفاف سازی اذهان داوطلبان، زمان برگزاری آزمون‌های سراسری اعلام شد.  

زرین آمیزی ادامه داد: کنکور سراسری ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در تاریخ ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ تیر و آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا و استخدامی سازمان آتش نشانی ۱۲ تیر برگزار می‌شود.

زمان واکسیناسیون دانشجویان وزارت علوم

سیما سادات لاری سخنگو و معاون فرهنگی دانشجویان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان واکسیناسیون دانشجویان وزارت علوم گفت: هنوز در زمان واکسیناسیون عمومی قرار نداریم و بخشی از دانشجویان پزشکی هم که واکسینه شدند فقط دانشجویانی بودند که در حال کار در بیمارستان‌ها و طی دوره انترنی هستند. واکسیناسیون دانشجویان در قالب همان واکسیناسیون جمعی «مرداد و تیر ماه» خواهد بود. ابتدا باید واکسیناسیون ۸ میلیون جمعیت در اولویت انجام شود. به واکسیناسیون دانشجویان به صورت واضح و شفاف به پرداخته نشده است و آن‌ها جز قشر جوان هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.