سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیاضی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مذاکرات وین ارتباطی با انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم ندارد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: برخی موضوع انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠ را به مذاکرات وین گره می‌زنند که صرفا بر اساس نگرش سیاسی آن‌ها بوده و این دو موضوع، کاملا جدا از هم هستند.

سید جلال فیاضی کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مذاکرات وین، گفت: باید توجه داشت که مذاکرات وین، تصمیمی از سوی مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران است و اقدامی صرفا از سوی وزارت خارجه تلقی نمی‌شود، در واقع کل نظام تصمیم گرفته است که با توجه به آمادگی آمریکایی‌ها برای بازگشت به برجام و مشخص کردن مکانیسم آن، این مذاکرات را انجام دهد.

وی با اشاره به سیاست تعیین شده مذاکرات وین، اظهار کرد: مذاکرات احیای توافق هسته‌ای برجام در وین از همان آغاز با این سیاست کار خود را شروع کرد که ابتدا تحریم‌ها لغو و سپس راستی آزمایی شود و بعد از عملی شدن این دو شرط، ایران به تعهدات خود برمی گردد.


بیشتر بخوانید


فیاضی بیان کرد: روند مذاکرات وین تا اینجا مثبت ارزیابی می‌شود، اما این مذاکرات، دشواری‌هایی به همراه دارد، از جمله فهرست تحریم‌هایی که آمریکا باید لغو کند، نحوه راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و تعهداتی که ایران کاهش داده و باید به آن برگردد.

کارشناس سیاست خارجی با تاکید بر اینکه مذاکرات وین ارتباطی با انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم ندارد، گفت: اینکه برخی رسانه‌های داخلی و افراد، موضوع انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠را به مذاکرات وین گره می‌زنند، صرفا بر اساس نگرش سیاسی آن‌ها بوده و این دو موضوع، کاملا جدا از هم هستند.

وی ادامه داد: ممکن است که مذاکرات احیای توافق هسته‌ای برجام قبل از انتخابات نتیجه بدهد یا بعد از آن، اما نکته‌ای که حائز اهمیت است و تمام طرف‌های برجام هم بر آن تاکید دارند، این است که نباید گفت‌وگو‌ها فرسایشی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
اره جون خودت ناقلا خالی نبند