سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطای تسهیلات ۱۲ درصدی کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر

۱۱ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان تسهیلات آسیب دیده از کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر آسیب دیده از بیماری کرونا در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: تسهیلات سامانه کارا از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون، در دو مرحله ثبت نام و پرداخت به اصحاب فرهنگ و هنر استان، انجام شده است.

او با بیان این که ۵۳۷ پرونده درخواست تسهیلات با ایجاد اشتغال برای ۶۶۶ نفر در سامانه کارا ثبت شده است افزود: مبلغ درخواستی این پرونده‌ها ۱۳ میلیارد است که تاکنون ۱۱ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با پرداخت این مبلغ توانسته رتبه سوم را در پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال در سطح استان کسب کند.

او با اشاره به این که تسهیلات سامانه کارا تعداد زیادی از مشاغل همچون ناشران، چاپخانه‌ها، کتابفروشان، اهل قلم، موسسات فرهنگی قرآن و عترت، گروه‌های هنری، آموزشگاه‌های آزاد و موسسات را پوشش می‌دهد، گفت: در این سامانه متقاضیان دارای کد کارگاهی و هم متقاصیان فاقد بیمه از تسهیلات ۱۲ درصدی کرونا برخوردار شده اند.

نبی زاده افزود: سامانه تحفه نیز برای حمایت از فعالان و صاحبان کسب و کار‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با اعطای تسهیلات ۴ درصد از صندوق کارآفرینی امید در نظر گرفته شده که از مجموع پرونده‌های متقاضی در این سامانه از استان، طی دو مرحله به ۱۴ پرونده ۵۱۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا شده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.