سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت مشاهده پرستوی دریایی کوچک برای اولین بار در تالاب گندمان

برای اولین بار، مشاهده ۱۱ فرد پرستوی دریایی کوچک در تالاب گندمان استان چهارمحال و بختیاری ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: برای اولین بار، مشاهده ۱۱ فرد پرستوی دریایی کوچک در تالاب گندمان ثبت شد.

او افزود: این پرنده با نام علمی Sterna albifrons برای اولین بار در تالاب گندمان توسط روح الله عسگری مشاهده و در فهرست پرندگان مشاهده شده در این استان ثبت شد.


بیشتر بخوانید


احمدی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد تالاب گندمان اضافه کرد: زیستگاه این پرنده در آب‌های ساحلی دریاها، تالاب‌ها و رودخانه‌هاست و حفاظت از محل‌های تولید مثل آن ضروری است.

او ادامه داد: پس از انجام اقدامات احیای تالاب در سالیان اخیر، این تالاب انواع متنوعی از پرندگان را در فصول مختلف در خود پناه می‌دهد.

احمدی گفت: علاقمندان به پرنده‌نگری می‌توانند با بهره‌گیری از تارنما‌های اینترنتی، نرم افزار‌های پرنده نگری و یا کتاب‌های راهنمای پرندگان، پرندگانی را که می‌بینند شناسایی کنند و با رجوع به پایگاه اینترنتی کمیته ثبت پرندگان ایران با گونه‌های مهم و کمیاب ایران آشنا شوند و مشاهده این گونه‌ها را ثبت کنند تا روند جمعیت سالیانه و حضور این گونه‌ها در مناطق مختلف کشور مستندسازی شود.

تالاب گندمان با مساحت هزار و ۱۰۰ هکتار در ۳۷ کیلومتری جنوب غربی بروجن و ۹۰ کیلومتری جنوب شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.