سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامه نماز عید سعید فطر با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در فضای باز مساجد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برگزاری نماز عید فطر فقط در فضای باز مساجد و مکان‌های برگزاری نماز خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برگزاری نماز عید فطر فقط در فضای باز مساجد و مکان‌های برگزاری نماز خبر داد و گفت : در این فضا‌ها نیز با ۵۰ درصد ظرفیت نماز عید برگزار می‌شود.

او با تاکید بر لزوم برگزاری نماز عید فطر در فضای باز گفت : در تمامی شهر‌های استان نماز عید فطر باید بصورت پراکنده در مساجد سطح شهر‌ها و روستا‌ها و در فضای باز برگزار شود.

او افزود: برگزاری نماز در فضای باز هم مشروط به این است که تعداد نمازگزاران ۵۰ درصد ظرفیت فضای موجود باشد.

شکیبا افزود: فضای برگزاری نماز باید حتما قبل و بعد از برگزاری مراسم شست و شو و ضدعفونی شود.

او ادامه داد: هنگام برگزاری نماز، هم نمازگزاران و هم عوامل انتظامات باید در طول نماز ماسک داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت توزیع نذورات در مراسم نماز عید فطر گفت: باید به میزان کافی محلول‌های ضدعفونی کننده در محل برپایی نماز برای نمازگزاران تهیه شود.

او افزود: علاوه بر این جهت جمع آوری فطریه نیز باید از دستگاه کارت خوان استفاده شده و یا جهت جمع آوری پول نقد از جعبه‌های بسته استفاده شود.

شکیبا گفت: در برپایی این نماز هم توصیه اکید بر این است که نمازگزار حتما چادر، مهر و سجاده شخصی خود را همراه داشته باشند.

این مسئول با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی کامل در خصوص دستورالعمل های بهداشتی برپایی نماز عید فطر گفت: در همین راستا این انتظار هست که ائمه جماعات، رسانه‌ها و دستگاه‌های مختلف مانند اداره کل ارشاد، تبلیغات اسلامی و ... پای کار آمده و اطلاع رسانی همه جانبه‌ای در این زمینه داشته باشند.

برگزاری نماز عید سعید فطر

عباس سروری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : نماز عید سعید فطر، رأس ساعت ۸ صبح روز عید سعید فطر به امامت آیت الله علما نماینده، ولی فقیه دراستان وامام جمعه کرمانشاه در مقابل مسجد جامع کرمانشاه اقامه خواهد شد.

او از مردم مومن و روزه دار کرمانشاه خواست برای حفظ سلامت خود و دیگران فاصله گذاری فیزیکی و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و حتما ماسک زده و مهر نماز و زیرانداز شخصی به همراه داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر کرمانشاه از ساعت شش صبح روز عید سعید فطر آماده سرویس دهی وانتقال نمازگزاران از شهرک‌ها و مناطق مختلف شهر کرمانشاه به محل اقامه نماز می‌باشند.

سروری با بیان اینکه نماز عید فطر به طور همزمان در فضای باز تمامی مساجد استان هم اقامه خواهد شد، افزود: به مساجد استان تاکید شده حتما دستورالعمل های بهداشتی را برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا و کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری رعایت کرده و نماز عید فطر را در فضای باز اقامه کنند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.