سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح تشدید برخورد قانونی با موتورسواران متخلف در همدان

رئیس پلیس راهور همدان از آغاز طرح برخورد قانونی با دارندگان موتورسیکلت‌های دارای پلاک مخدوش و ناخوانا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ فرخ جمالی، رئیس پلیس راهنمایی  و رانندگی شهرستان همدان گفت: با توجه به گرم شدن هوا استفاده از موتورسیکلت برای انجام امورات روزمره افزایش یافته است و در این بین افراد متخلف برای فرار از چنگال قانون اقدام به مخدوش کردن پلاک می‌کنند.

او افزود: شایع‌ترین تخلف‌ها برای پنهان نگاه داشتن پلاک موتورسیکلت از دید ماموران پلیس راهور، بستن زنجیر به ترک عقب و قرار دادن بخشی از آن بر روی پلاک موتورسیکلت، استفاده از تلق‌های تیره، ماسک زدن بر روی پلاک و دستکاری شماره خودرو است. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: پلیس درباره تخلف مخدوش کردن پلاک اطلاع رسانی کافی را کرده است؛ بنابراین در صورت مشاهده اقدام به اعمال قانون و جریمه ۶۰ هزار تومانی متخلفان میکند و در صورت تکرار تخلف وسیله نقلیه توقیف و راهی پارکینگ می‌شود.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک جرم است و مجازات حبس نیز برای آن در نظر گرفته شده است، افزود: طرح برخورد با موتورسیکلت‌های مخدوش از روز گذشته آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد و در روز نخست اجرای این طرح ۱۷۰ دستگاه موتورسیکلت اعمال قانون شدند.

او تاکید کرد: طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شماره پلاک وسیله نقلیه باید از فاصله ۳۵ متری برای مامور قابل شناسایی و خواندن باشد در غیراینصورت موتورسیکلت از سوی پلیس اعمال قانون می‌شود.

حدود ۹۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در شهرستان همدان تردد دارد.
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.