سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکست سنگین ویژگی شفافیت ردیابی اپل از آمار و کاربران

گزارش‌ها حاکی از این است که فقط ۴ ٪ از کاربران iOS در آمریکا پس از بروزرسانی، ردیابی توسط برنامه‌های شخص ثالث را انتخاب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از فون آرنا، چند روز پس از آن که اپل ویژگی شفافیت ردیابی برنامه را در iOS ۱۴.۵ راه اندازی کرد، یک نظرسنجی انجام شد که نشان می‌داد ۴۷ ٪ از پاسخ دهندگان گفته اند که اجازه ردیابی خود را می‌دهند. البته این عدد کمی تعجب آور بود، چون ویژگی شفافیت ردیابی برنامه یک ویژگی کاملاً جدید است، بنابراین نمی‌توان این عدد را ملاک ارزیابی و نتیجه گیری قرار دارد.

 

مخالفت ۹۶ درصد از کاربران ios در آمریکا با ویژگی شفافیت ردیابی

به تازگی یک آمار تازه از طرف شرکت تحلیلی Flurry منتشر شده و نشان می‌دهد که از ۲.۵ میلیون کاربر روزانه و فعال تلفن همراه در آمریکا، فقط ۴ ٪ تصمیم به انتخاب ردیابی شدن دارند و ۹۶ ٪ افراد تصمیم می‌گیرند که به صورت آنلاین و از طریق برنامه‌هایی که استفاده می‌کنند، ردیابی نشوند. در این طرح شرکت اپل افرادی که شرکت می‌کنند، همچنان تبلیغات آنلاین سفارشی را دریافت می‌کنند.

این خبر برای شرکتی مانند فیس بوک خوب نیست، چون سال گذشته ۸۴ میلیارد دلار درآمد از تبلیغات آنلاین، از این تجارت ۱۸۹ میلیارد دلاری در سراسر جهان کسب کرده است.

اگرچه آمار برای شبکه‌های اجتماعی در سطح جهانی کمی بهتر است، اما آمار جهانی هم تمایل افراد به ردیابی نشدن را نشان می‌دهند. در سطح جهانی، ۱۲ ٪ از ۵.۳ میلیون کاربر شرکت کرده درنظرسنجی، تصمیم به شرکت در این برنامه گرفته اند و مشکلی با ردیابی از سوی برنامه‌های شخص ثالث ندارند.

آمار Flurry Analytics متعلق به شرکت Verizon است و بیش از ۱ میلیون برنامه تلفن همراه استفاده می‌کند. این شرکت قصد دارد این آمار را به صورت مداوم بروز کند. این برنامه شفافیت ردیابی کاربران، مدت‌ها است برای اپل مشکل ساز شده و شرکت‌ها و نهاد‌های بسیاری، از این شرکت شکایت کرده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.