سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۴ درصدی اهداکنندگان خون در شب‌های قدرماه مبارک رمضان، در خراسان رضوی

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت:حذف منع تردد شبانه یکی از دلایل افزایش مراجعه جهت اهدای خون در خراسان رضوی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید رضا اسلامی سرپرست انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: بنا به این گزارش در سه شب قدرماه رمضان بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر به پایگاه‌های خراسان رضوی مراجعه کردند که از این میان بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او افزود:همچنین تعداد داوطلبان و اهداکنندگان خون استان در شب‌های قدرماه مبارک نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۲ و ۳۴ درصد رشد داشته است.

سرپرست انتقال خون استان ادامه داد: میزان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون در خراسان‌رضوی امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۳۹ درصد و میزان خون‌گیری بیش از ۳۴ درصد رشد داشته است.

اسلامی بیان کرد: در مقایسه با سال گذشته در شب اول احیا میزان مراجعه ۷۱/۸۱ درصد، در شب دوم ۳۵/۹۲ درصد و در شب سوم ۷/۱۵ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است.

او تصریح کرد: همچنین در این ۳ شب میزان خون‌گیری به‌ترتیب ۶۴/۲۲، ۳۸/۹۸ و ۱۲/۵ درصد رشد داشته است در مشهد نیز با افزایش میزان مراجعه و خون‌گیری در ۳ شب احیا روبه‌رو بودیم.

سرپرست انتقال خون استان با اشاره به یکی از دلایل اصلی افزایش میزان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون را حذف منع تردد شبانه دانست و تاکید کرد: امسال متأسفانه در وضعیت خونی خوبی قرار نداشتیم که با افزایش میزان مشارکت مردم اکنون وضعیت مناسبی داریم. در تغییر این وضعیت، حذف جریمه شبانه و همچنین تغییر ساختمان خون‌گیری و گسترش فضا، تأثیر بسزایی داشته است.

در پایگاه‌های مشهد مقدس نیز از ۱۸۲۱ نفر داوطلب، تعداد ۱۴۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

انتهای پیام//ف. غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.