سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منطقه آزاد سیستان تصویب شد

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی گفت:منطقه آزاد تجاری سیستان صبح امروز در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام با کسب اکثریت آرا به تصویب رسید.

سرگزی نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: یکی از مطالبات جدی مردم سیستان در دهه اخیر ایجادمنطقه آزاد سیستان  بود که به واسطه پیگیری های استراتژیکی و هم جواری باکشور افغانستان و از طرفی  تولید و صادرات  کشور ما می تواند موجب رشد اقتصادی در منطقه شود صبح امروز این لایحه به تصویب رسید .

 منطقه آزاد سیستان که پس از اختلاف نظر بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شده بود و برای تصویب نهایی نیازمند رأی دو سوم اعضای مجمع بود، با پیگیری مسئولین و نمایندگان استان سیستان و بلوچستان و نظر مثبت اعضای مجمع در جلسه علنی مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسید.

منطقه آزاد تجاری سیستان یکی از مهمترین و سرنوشت‌سازترین طرح‌ها برای مردم استان محسوب می‌شود و بی‌تردید تصویب این طرح تاثیر چشمگیری در توسعه منطقه سیستان شامل چنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز و استان و رشد پایدار اقتصادی، افزایش سطح درآمد و کاهش نرخ بیکاری خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.