سرپرست فرمانداری شهرستان زابل گفت: ظرفیت‌های چندگانه سیستان می‌تواند بسترساز شکل‌گیری یک منطقه آزاد ممتاز باشد.

علی ولایتی پور در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد سیستان، اظهار کرد: باید از فرصت منطقه آزاد برای ایجاد اشتغال و تولید مولد برای مردم سیستان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی پیگیری‌ برنامه‌ها و مسائل مرتبط با منطقه آزاد تجاری سیستان را از اولویت‌های منطقه دانست و افزود: برنامه‌ها و طرح‌های مرتبط با منطقه آزاد باید به شکلی عالمانه و صبورانه دنبال شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های اقتصادی در مرز یکی از مهم‌ترین رویکردهای جدی سیستان در زمینه ‏جهش تولید و افزایش صادرات است، تاکید کرد: باید از این فرصت‌های تجاری، اشتغالزایی مناسبی را برای منطقه ‏فراهم کرد. ‏

وی خاطرنشان کرد: ویژگی خوب منطقه آزاد سیستان این است که این منطقه با افغانستان همسایه بوده و می‌تواند برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و اقتصاد کشور و استان نیز بسیار موثر باشد.

ولایتی پور ادامه داد: باید با روانسازی امور گمرکی، حمل و نقل کالا، تجارت، گردشگری و رفع موانعی که در سرزمین اصلی، مشکلاتی را برای تولیدکنندگان و بازرگانان ایجاد می‌کند؛ این منطقه را به الگویی برای تجارت تبدیل کنیم.

️سنجرانی مدیر عامل منطقه آزاد سیستان نیز در این دیدار گفت: سعی داریم با کمک مردم سیستان و مسوولان جایگاه این منطقه را بهبود ببخشیم و در این بین کمک و یاری مردم و همه نهادها مورد نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار