سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش قیمت خودرو کافی نیست!/ پژو پارس۳۰ میلیون زیر قیمت به فروش می‌رسد

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: افزایش قیمت خودرو واقعا چاره کار خودروسازان و مشکلات آ‌ن‌ها نیست.

سهیل معمارباشی مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت  در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش قیمت اعلامی شورای رقابت گفت: این که بازار روند نزولی دارد ربطی به قیمت کارخانه‌ای محصولات ندارد. روند نزولی قیمت‌ها در بازار به دلیل افزایش ثبات اقتصادی و انتظارات روابط بین‌الملل است. خودرو از سر هم بندی قطعات تولید می‌شود و باید قیمت قطعات بررسی شود. تورم بخشی را بانک مرکزی اعلام کرده که سال گذشته خودروسازان به چه میزان تورم تجربه کرده‌اند. شورای رقابت بر اساس این تورم اعلامی عدد را محاسبه کرده و بعد از کم کردن افزایش قیمت‌های قبلی به رقم اعلام شده، رسیده است.

او با تاکید بر این که تا به امروز تعلل شورای رقابت ضرر و زیان‌هایی را به خودروسازان تحمیل کرده است، گفت: این افزایش قیمت‌ها واقعا چاره کار خودروسازان نیست؛ اصلا فرمول  قیمت گذاری شورای رقابت و شیوه محاسبه قیمت جوابگوی مشکلات خودروسازها نیست. Ic که جزو قطعات خودرو است و همه خودرو سازان دنیا آن را از طریق واردات تامین می‌کنند از ۲ یورو به حدود ۲۵ یورو رسیده است. مس و ورق فولاد افزایش قیمت چشمگیری داشته است.


بیشتر بخوانید:


معمارباشی گفت: به جز خودرویی مثل کوئیک که با قیمت بازار متعادل شده‌اند در اغلب خودرو‌ها شرکت‌ها در حال زیان دادن هستند. امروز ایران خودرو مجبور به کاهش تیراژ تولید پژو پارس شده است ،چرا که روی هر خودرو پژو پارس حدود ۳۰ میلیون تومان ضرر می‌دهد. این زیان باعث می‌شود سبد محصولات تولیدی خود را به سمت محصولات با زیان کمتر سوق دهد و ممکن این خودرو‌ها در توان خرید همه مردم نباشد.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت بیان کرد: از سال گذشته تعداد زیادی از پروژه‌های استاندارد را منوط به رفع مشکلات قیمت گذاری خودرو کرده بودیم و وعده حل این مشکل داده شده بود، اما امروز این شرکت‌ها با حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان زیان مواجه است. آیا شورای رقابت الآن حاضر است در قبال این اختلاف و استاندارد‌های اجرایی نشده پاسخگو باشد و مسئولیت عقب افتادن پروژه‌های استاندارد سازی و توسعه محصول را بپذیرد؟

او اظهار کرد: پیشنهاد جهش تولید، افزایش تیراژ تولید و متعادل شدن قیمت‌ها طرحی بود که از طرح سازمان گسترش مطرح شد، اما امروز برای فروش محصول به قیمت تمام شده باید خواهش کنیم. تورم ۱۸ درصدی که بانک مرکزی اعلام می‌کند با آنچه که کف کارخانجات احساس می‌شود، متفاوت است. ادامه دار شدن این روند تعطیلی خودرو ساز‌ها و در نهایت آسیب جدی برای اقتصاد به همراه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۸
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۰۸:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
قیمت کمه داداش‌‌.بروتا 50میلیارد ‌.قیمت‌واقعی باید اندازه قیمت فضا پیما باشه .حاااااالا همه برین براخرید صففففف بکشیم یالاه.
علیرضا
۱۵:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
پیرو نظرات مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت ، بنظر بنده این سیستم وقتی مدیر کل صنایع وزارت خانه نمی تواند نه با بازار جهانی و نه با توجه به محدودیت های و حمایت های دولتی کاری سرو سامان دهد و روند رو به بهبود چه در طراحی و جه در ساخت داشته باشد یا باید کنار برود . اینها با این حمایت ها نمی توانند تامین نیاز داخل را فراهم کنند ، گرفتن سرمایه مردم برای مدتها ( پیش فروش خودرو ) و عدم تحویل خودرو بدون کیفیت در زمانی که خود تعهد داده اندنشان از چیست؟ این شرکت های خصوصی - دولتی که چنگ در سرمایه ملت ( از سرمایه مردم وسرمایه ملی ) نهاده اند و از منافع آن فقط خودشان سود می برند. فقط به دلیل ایجاد شغل در حال هدر رفت سرمایه دارند. چه باید کرد؟
1- آزاد کردن شرکت های خصوصی بدون کمک دولتی برای تامین خودرو مناسب برای جامعه و حمایت از آنها برای رقابت با شرکت های خصولتی 2- برآورد کردن استاندارد های روز دنیا برای ورود خودرو های با استاندارد های روز جهانی با تشکر
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام
والا مقصر راهنمایی و رانندگی اگه پلاک بده اذیت نکنه قطعه بخری سرهم کنی ماشین نصف قیمت پا آدم درمیاد
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام
باید کیفیت ها افزایش یابد
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
یدفعه از یک میلیارد تومن شروع کنید، پراید یک میلیارد تومن،پژو 206 دو میلیارد تومن، و..... بازم آنقدر جالبه که میگید ارزونه باید گرونتر بشه
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید خیلی ارزانتر از حال و بدون اسم نویسی به دست مصرف کننده واقعی میرسه
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
دست دلالان رو از بازار قطع کنید
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام تمامتون دستتون داخل یک کاسه است جهت میکیدن خون مردم فقیر
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
فعلا دلالها بازار رو گرم کردن مشتریها یه تایر این لگنها رو هم نمیتونن بخرن
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
یک نگهبان ساده ایران خودرو میگفت ماهی نه میلیون حقوق میگیرم، خب عزیزم حقوق پرسنل و مدیرانتون رو مثل بقیه جاها متعادل کنید تا لازم نباشه اینهمه بدهی بالا بیارید. مشکل این بریز و بپاش هاست
مهدی
۱۵:۳۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
آها به اینجا که رسیدیم بانک مرکزی درست آمار اعلام نمیکنه
الان شد ربطی به دلار نداره ؟؟!!
پس اگه دلار بشه 100 تومن و یه طوری تورم بخشی ثابت بمونه شما ماشینو گرون نمیکنید؟؟؟
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینا مال خودشونه الان هم میخوان هزینه انتخاباتشون رو در بیارن
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
قدیم پراید ۵ میلیون بود؛ یادش بخیر !
gaxelo6033
۰۹:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
تا بوده همین بوده . الان که دلار اومده پایین دیگه چه مرگشونه
Mohsen
۰۷:۴۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
لطفا خودرو ساز ها را موشک نقطه زن بزنید و دل یک ملت را شاد کنید
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
چون پارسال خودرو را بیش از صددرصد گران کردن آن هم با هماهنگی و دلسوزی بی حد حساب شیوا الان هم انتظار داشتند دارند باز هم شیوا به سمتشان غشن کند ولی ارزش خودرو ها خیلی خیلی کمتر از قیمتها ی فعلی است چرا مسئولین در این باره سکوت کردن جای شک تردید است
ناشناس
۰۱:۰۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی جالبه
سر این لگن با این قیمت ضرر کنی.
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردم راضی به ضرر شما نیست لطف کنید بساط مونتاژ رو جمع کنید بزارید خودروی آمریکایی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب وارد کشور بشه
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوست عزیزی ک منفی میدی انشالله به راه راست هدایت شی
احمد نرکی
۲۰:۰۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
وجدانن حیف نیست یه تن اهن هدر بدی برا ماشین ایرانی که البته همش تولید چینه و اینا سود دلالی میخورن
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردم راضی به ضرر شما نیست لطف کنید بساط مونتاژ رو جمع کنید بزارید خودروی آمریکایی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب وارد کشور بشه
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
ظاهرا پرداخت حقوق پرسنل وزارت صنعت ومعدن بر عهده ی خودرو ساز هاست
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
به فرض که حالا این دروغی که تو ماه رمضان داره میگه راست باشه اگر شما برای هر یک ماشین ۳۰ میلیون ضرر میدید قطعا از ارث ابوی گرامی نیست از بیت المال همین ملته پس جمع کنید این بساط رو خواهشا
مهدی
۲۳:۲۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
بهترین علاج مشکل خودرو در ایران بمباران شرکتهای خودروسازی و واردات خودرو دست دوم از کشورهای همسایه اس.
شهروند
۲۳:۲۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
هزینه سوء مدیریت خودرو سازان با سیاست های غلط حمایتی حکومتی از جیب مردم پرداخت میشه! کاش بهتر بود واردات خودرو های ارزان قیمت از خودروساز های مطرح دنیا به استثناء پژو و رنو با تعرفه پایین آزاد بشه تا خودرو ساز ها کمی به بهبود کیفیت و رقابت رو بیارند
دولت به نام مردم به کام عده ای خاص اداره میشه! از دولت آقای روحانی فقط شوهای تلویزیونی و تبلیغات هم مسلک هاشو دیدیم
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
به استثناء پژو و رنو رو خوب اومدی، موافقم
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
الان که دلار و سکه داره میاد پایین پس افزایش قیمت واسه چیه؟؟؟
چوب خدا
۲۳:۱۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای محترم پارسال هرروز دلار بالا می‌رفت ماشین های مزخرف ایران خودرو عرصه ماه گران میشد
حقوق مردم هم هرسه ماه افزایش داشت
آلما
۲۳:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا تعطیل نمیکنید ؟؟؟؟؟!!!!!!
حتما نفعی میبرید ،!!!!! شاید به شما هم مانند دیگر اقشار جامعه زور میگن !!!!! فروشنده میناله ، خریدار هم میناله .
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
بابا حمع کنید این کارخونه ها رو به چین بگید بیاو کارخونه بزنه ببنید چکار میکنه کشتید خودت ن با این اشغتل تولید کردنتون اخرشم منت سرمون میزارید
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
توکه راست میگی ولی آنالیز قیمت روبزارمردم بدونن
ظهور نزدیک است
۲۲:۴۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
ظلم و بی انصافی تا کی عزیزان خودروساز. شما بچه مسلمونید. نکنید این کارو...
منصور
۲۲:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
قوه مجریه که معلوم الحاله و امیدی به احقاق حقوق ملت بهش نیست ولی قوه قضائیه و قوه مجریه انقلابی شما چه میکنید وقتی خودرو ساز هر اچه از دستش برمیاید میکند وهر ظلم و اجحافی میکند
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
پیشنهاد میکنم خودروسازها تولیدشون رو یه مدت کم کنند تا شیشه سازی ها عقب موندگیشون رو جبران کنند و برای خون مردم شیشه به اندازه کافی تولید کنند بعد با شورای رفاقت مجدد از سرگیری افزایش تولید داشته باشیم .
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
مرگ بر امریکا جنایتکار
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنظرم حقوق کارمند و کارگر و بکنید بیست میلیون .این بهتر نیست
چرت و پرت گفتن هم حدی داره
ناشناس ترین
۲۲:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما رو هم همراه 200 نفری که احمدی نژاد گفت حاضریم بفرستیم جزیره ماهی 200 الی. 300میلیون هم بدیم ولی واقعا دست از سر این ملت بردار.
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
با اين وضعيت همون بهتر كه خودرو سادها تعطيل بشن بغير از بد بختي براي مملكت هيچي نداشتن
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلار اومد پایین بهش بگید برو خجالت بکش
علی
۲۱:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
واردات خودرو آزاد کنید. هم رقابت ایجاد میشه هم خود به خود همه چیز درست میشه.
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
خب تولید نکن اگه راست میگین وارد کنین بخدا قطر سوناتا
2017 به تومان ایران176 ملیون تومان ما تو این موندیم که برای اونا میصرفه که بهترین ماشین روز دنیا را درست کنن بدن 200 میلیون ولی برای ایران‌خودرو ی پژو پارس اشغال بده
200 ملیون بعد هم بگه ضرر داریم
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام اگه تولید نکنند پس کی جیب آقایان دولتی را پر بکنه؟؟
مهدی
۲۱:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
بازار خودروی ایران جزء عجایب هشتگانه دنیاس.خودروی ۲۰ میلیونی رو ۱۵۰ میفروشن سالی ۴۰ هزارمیلیارد هم ضرر میدن.خودرو و قطعه هاش هرهفته گرون میشه ولی قیمت سهاماش در بورس ۸۰ درصد افت کرده.واقعا آدم سردرد میگیره از اینهمه بی منطقی
نا شناس۹
۲۳:۰۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقامهدی ببخشید هنوز متوجه نشدی سودشو لولو میبره.خوب مشخصه چرا زیان میدن چون سودشو با یه مقدار زیان آقایان هاپولی میکنن.واز اون طرف شرکت زیان ده نشان میدن تا دوباره افزایش قیمت بدن .چرابا افزایش دلار میگن ۶۰درصد داخلی ۴۰درصد وارداتیه وقیمت میبرن بالا الان تو این مملکت بی صاحب کسی نیست بگه خوب دلار امده پایین چرا قیمت نمیارید پایین
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر ضرر میدهند تعطیل کنند ما راضی به ضرر دادن خودروسازان نیستیم
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
خب چرا ضرر میکنین درشو تخته کنید که ماشین از خارج بیاد.
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید دید در حساب سازیتان اگر 30میلیون بیشتر بشود از نظر شما بهتر است یا قیمت تمام شده با ریختو پاشهایتان. اگر انحصار نبود قیمت از این که هست کمتر می شد.
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا همین خودروهای اشغالی را با قیمت پایین میدن کشورهای همسایه باشه گران کنن فقط نه با این کیفیت فرغون هم از این ماشینهای دو شرکت محکم تر و بهتره
رامینی
۲۱:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقایان خودروساز اگر می خواهید خودرو گران کنید بفرمایید . اینقدر با شعور این ملت فهیم بازی نکنید .
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا ما راضی‌به ضرر این خودروسازان عزیز نیستیم شما دیگه تولید نکنید اخه خیلی ضرر میکنید بزارید واردات با تعرفه پایین آزاد بشه ما بجای تارا اتومات هینوپای میخریم تا شما دچار ضرر بیش از این نشید
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقا براتون نمی صرفه اجازه بدهید خودرو وارد بشه
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر ضرر انباشته ای از قبل بوده نباید من خریدار فعلی هزینه اون رو بپردازم، بی عرضگی مسئولین قبلی، سرمایه گذاری های غیر خودرویی، فروش های سبدی به اشخاص خاص در سال های قبل و کنترل بازار توسط خود خودروساز دلیل این همه نابسامانی در بازار خودرو هست و اتفاقاً شورای رقابت تا حد کمی ترمز این ها رو کشیده
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
افرین به این همه فهم و شعور مردم ما ...یعنی خودرو ساز ای ما واقعا از بازار دنیا خبر ندارن یا مردمو نادان فرض کردن
یه بنده خدا
۲۱:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
درک باید متقابل باشه؛ خودروساز وقتی توان خرید عامه مردم رو درک نمیکنه (عامه مردم حقوق کارگری میگیرن، چه بسا کمتر)، پس به هیچ عنوان نباید ازش خودرو خرید (چه دارا باشید، چه نباشید). #نه_به_خرید_خودرو
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
آدم این تیترو میخونه خیلی ناراحت میشه آخه خدایا ما چ گناهی کردیم تو این مملکت زندگی میکنیم چرااااااااااا افزایش قیمت همین الانم بالاست
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینجور رو بدین کل بودجه رو هم به حلقشون بریزین آنقدر حریص شدن که باز میگن کمه

چشم تنگ مرد دنیا دوست را
یا قناعت پر کند یا خخخخخاککککک گگگگور
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
واردات کلا ازاد کنید نه مردم ضرر کنن نه گاری سازان
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا دمت گرم باد
yosef
۲۰:۴۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
این اقا که میگه ماشین باید گرون بشه خودشو بزاره جای من حقوقم نداشته باشه ان موقع معلوم میشه که شیره که روباه یگه حرف از روی شکم سیر نمیزنه گرون کنیم گرون کنیم
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا از تولیدات دیگه که ضرر میدن نمیگین؟ چسبیدین به خودروهای بی کیفیت مسئولین بی کفایت
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب مسؤل واقعا خجالت بکش،
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودروهای بی کیفیت
مهدی
۲۰:۱۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چه خبره
یحیی حدیدی
۲۰:۱۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سال ۸۸ پارس خریدیم ۱۸ میلیون که به دلار میشد ۱۸ هزار دلار . تو همه جای دنیا با اون پول میشد ماشین با کیفیت خرید . الان قیمت پارس ۲۰۰ میلیون که به دلار میشه ۱۰ هزار دلار .. که بنظر من بازم زیاده .. ارزش این ماشین ۴ هزار دلار هم نیست
میگ میگ
۰۱:۵۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
بگو ۴۰۰ دلار. نه ۴۰۰۰ دلار
همون موقع هم سرت کلاه گذاشته ایرانخودرو
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنظرم بایدملت کلیه ها وقرنیه های چشاشون هدیه بدن شرکت های خودروسازی
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
دزدی ها رو کم کنید درست میشه
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
پدر مردمو دیگه درآوردید
مقنی
۱۹:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
قیمت و آزاد کنید بره واردات ازاد کنید اصلا کسی نگا پرشیا میکنه اخه چ خبره
سردارایرانی
۲۲:۳۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب مقنی با نظرت موافقم.اما فکر کردی اگه ماشینهای خارجی رو وارد کنند،اجازه میدن بقیمت واقعی فروش بره؟؟؟؟؟ سخت دراشتباه است کسیکه فکر میکنه خودروهای خارجی رو میتونه با قیمتهای واقعی خودشون بخرد!!!!!تنها راه ورود خودروی خارجی با قیمت واقعی و مناسب،حذف سایپا و ایرانخودرو ازین مملکت میباشد.
رضا
۱۹:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
یه گارگر با حداقل حقوقش چطوری ماشین بخره ؟؟!!!!
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
گررونه
علی
۱۹:۴۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
این صنعت از بی تدبیری مسئولین داره ورشکسته میشه چرا مردم باید تاوانش بدن با این قیمت ها هم داره ضرر میکنه؟؟؟
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینها اولا میگفتن به علت تحریم قطعه نداریم ماشینها رو تکمیل کنیم بدیم دست مردم.در حالی که داشتن انبارهاشون رو پر میکردن . حالا که قیمتها سر به فلک گذاشت از کجاشون دارن قطعه میارن ماشین میدن دست مردم.
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا شما خودرو ساز ها و دلال ها رو لعنت کنه که خون مردم رو توی شییه کردید
سامی
۱۹:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما هزار بار بگیم توان خرید با این قیمتهای نجومی را نداریم ایا شما رضایت میدن که دیگه بازار گرمی نکنید برای حلبی سازهای بدردنخورتون ؟
بسه دیگه بابا هر روز هی روده درازی برای توجیه این قیمتهایی که بر مبنای هیچ اصولی قیمت گذاری نشده .
وقتی بازاری ساختین که اجازه هیچگونه رقابتی با خودروهای خارجی وجود نداره و محصولات بی کیفیت خودتونو با قیمت های بی حساب و کتاب به مردم تحمیل می کنید پس دیگه نیاز نیست که هر روز مصاحبه بکنید و توضیح اضافه بدین برای توجیه قیمتها
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
رنو تالیسمان 2017 تو همین دبی داره 250 ملیون معامله میشه و اینجا یک میلیارد و دویست و پنجاه. یعنی 5 برابر.
سردارایرانی
۲۲:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
عزیز،،،،بخدا،به پیر،به پیغمبر،ازماست که برماست. نخرید نخرید نخرید. این آشغالهای این دو شرکت رو 6ماه تا 1 سال نخرید،بعد نتیجه همدلی و کاردرست خودتون رو ببینید.
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
تمام این پرفسورها دور هم جمع شدن و تنها راه برون رفت از ضرر رو کندن جیب مردم میدونن . یکی از تو اینها عرضه نداره بگه کم کردن ریخت و پاش , بهینه سازی تولید و ... هم تاثیر داره به خدا. نخریییییییید.تمام
سردارایرانی
۲۲:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
OK.
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
افرین گل گفتی
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرافقط به افزایس قیمتها می اندیشید!!؟ آیا فکراین راکرده اید که مردم توان خرید خودرو حتی با30 میلیون هم نیستند!! چراضررشمارامردم بیچاره شده، باید بپردارند!؟! چراهیج مسؤلی به فکر مردم نیست!!؟! ؟! ؟؟
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
عزیز حقوق های ما را هم به استاندار جهانی برسونید بعد بگید خودروسازها ضرر میدن خیلی ها هنوز تو تکمیل وجه خود وشون موندن شما میگید ارزونه
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
آنقدر که شما مسئولان بی کفایت و بی لیاقت به مردم فشار آوردید آمریکا نتوانست فشار بیاورد.همه ی مردم می دانند که شما عمدا دارید عدالت را زیر پا می گذارید.
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای معمار باشی ،اگه خودرو سازها دارن باضرر تولید میکنن. خوب اصلا"تولید نکنید.قسم میخورم ما مردم راضی نیستیم شما ماشین ارزون بدی به ما .کارخانه ها روتعطیل کنید تا بیش از این ضرر نکنید.
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینا حکم ضد انقلاب را تومملت دان بازی میکنند آخره دولته میخوان نارضایتی ایجاد کنند مگه مردم چقدر درآمد دارند کهماشین پراید110میلیونی بخرند حقوق یک کارگر که اگه5سال هیچی نخوره میشه پراید بس کنید
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
قیمت پژو پارس به ضررشونه در عوض ضررشون رو از جیب کسایی که 207 دنده ای سقف شیشه و سورن پلاس و دنا پلاس توربو اتومات خریدن در میارن
دنا پلاس معمولی 180 میلیونه شده اون وقت دنا پلاس توربو اتومات 405 میلیون چطور میشه یه ماشین بخاطر یه گیربکس اتومات و چند تا آپشن قیمتش معادل 2تای همون خودرو معمولی بعلاوه 45 میلیون اضافه بشه!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردم رو بیچاره کردین کم افزایش قیمت داشته دوباره ۳۰میلیون دیگه ببرین روش،
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو را تمام مقدسات این قیمت ها رو تصویب کنید شاید دست از سر مردم بردارید
پراید 800 ملیون
پارس 1ملیارد
206 حدود 800 ملیون
موتور سیکلت 250 ملیون
دوچرخه 120 ملیون
سمند 600 ملیون
اقا بکنید شاید یقه مردم رو ول کنید
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
تیبا 870ملیون
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
علی برکت الله !!!!
سپهر کوردالی
۰۲:۰۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
نه آقا تیبا رو بذار همون ۸۰۰ میلیون خوبه ۸۷۰ میلیون زیاده.تازه هنوز تیبا۳ و ۴ نیومده .....
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
این صنعت هیچ وقت برکت نخواهد داشت چون از جیب ملت دزدی میکنند
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
احسنت
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
تابود میگفتند دلار بالا رفته حالا که کشیده پایین دیگه چی میگین
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
تابود میگفتند دلار بالا رفته حالا که کشیده پایین دیگه چی میگین
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
اقا ملت راضی نیست ضرر کنید

گمرگ صفر درصد بشه شما پژو پارس و پرایدت بفروش 5 میلیارد
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
انصافا یک میلیارد بایدبفروشین کی بی کیه
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
تا زمانی که شورای رفاقت و دولت قیمت خودرو را تعیین میکنند همینه اوضاع قیمت خیلی از خودروهای بی کیفت ایرانی خصوصا در خصوص ورق بدنه و... کاملا نشون میده این قیمتها کذاییه
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودروسازها مار خوردن افعی شدن
ع.م.
۱۸:۲۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
با تعطیلی صنابع خودروسازی نه تنها ضرری به اقتصاد کشور وارد نخواهد شد بلکه باعث شکوفایی اقتصاد کشور خواهد شد.
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
یه دنا پلاس میدن به نماینده ها راحت گرون میکنن.خودرو مافیایی شده
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
بازم میخوان گرون کنن؟از اول قرار بود 40درصد گرون بشه
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
زحمت بکشید در ایران خودرو و سایپا رو ببندید وارادات آزاد کنید ماراضی به ضرر شما نیستیم
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
قسم راضی به ضررتون نیستیم .
واردات رو ازاد کنید گمرک هم نگیرید . این عزیزان دل انگیز هم به هر قیمتی که دلشون خواست با هر اپشنی که میلشون کشید خودرو تولید کنند اصلا پراید رو دوباره تولید کنند ده ملیارد بفروشند اگر صدا از هرکس دراومد هرچی دلتون خواست بگید .
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا آقایان کیفیت و امکانات خودرو را با دیگرکشورها مقایسه نمیکنند ترکیه خودروملی برقی تولید کرد با ظاهر ی بهتر و امکانات بیشتر آنها با قیمت دنا در ایران در همین سایت خبری بود خودرو سازهای کشور هم وزن خودرو طلا بگیرن راضی میشن؟
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
بخدا ما هم راضی به ضرر شما نیستیم ..

ببیندین در اون کارخونه رو ... وقتی با همین گرونی ارز ماشین خارجی ارزونتر پس مردم و رو احمق گیر اوردین دارین سواری میگیرین..


ملت شریف ...
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
رقابت که نباشید نتیجه همینه تا کی انحصاری باید باشه
m
۱۸:۰۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام دعا میکنم که سطح فکر مردم این مملکت اینقدر بالابره که دیگه هر آشغالی رو نخرن و اون وقت نتیجه کارشون رو میبینند به امید آن روز انشاالله؟ چون فقط جواب یاوه گوی های این خودروسازا رو میشه با نخرید محصولات آشغالشون داد
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
#نه_به_خرید_خودروی_صفر
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
اون بدبختی که با ماشین قراضه مسافر کشی میکنه شعور داره سطح فکرم داره فقط پول نداره
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
۳۰ میلیون که به قول خودتون ضرر میکنین مربوط به قطعه و فولادنیست هزار تا خرج اضافه دارین که باید از جیب ما پرداخت بشه.
خرج های اضافه تون کم کنید تا ضرر ندین
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
همین کوویک رو دوبرابر میفروشن من ثبت نام برج دو پارسالم دیگه نمیتونم بخرمش این ماشینا همشون فقط بخاطر تکنولوژی که دارن زیره بیست میلیون میرزن ورشکسته شدید دارید تاوانشو از مردم دربدر میگیرید
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا خودروسازان هزینه هاشون را کاهش نمیدهند حقوق های چند ده میلیونی و زمین های چند میلیاردی کارخانه
امیدوارم دولت بعدی امنیت مردم رادست خودروسازانی که هر روز به بهانه مختلف خودرو را گران میکنند ندهد
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
بخدا مردم ایران راضی به ضرر خودروسازها نیستند. انشاا... که ایشان هر چه زودتر تعصیل کنند تا کمتر ضرر ببیند
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوب دلار امد پایین شما قیمت رو میارید پایین مثل چیز دروغ میگید افزایش قیمت یورو بهانه است..وقتی خودرو انحصاری باشه همینه ...بازار خودرو رو رقابتی کنید مردم خودشون انتخاب کنن شما چرا جای مردم تصمیم میگیرید خون مردم رو ریختید تو شیشه با این ماشینهای بی کیفیت تکراری ۴۰سال هست به بهانه حمایت از تولید داخل پراید ۱۰ تومنی رو ۱۲۰تومان به مردم میفروشید اخرش هم میگید ضرر کردید وقتی به مجموعه مدیران خودرو حقوق نجومی میدید بعد کسری بوجه رو از جیب مردم درمیارید ...یک حسابرس بفرستید تو مجموعه خودرو سازان ببینید هر ماه چه مقدار حقوق به مدیران میدن بعد ببینید علت ضرر خودرو سازان چیه
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
مرحبا درست میگید
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
خب صرف نمیکنه بکشید کنار و اجازه واردات بدید.کسی مجبورتون نکرده به خاطر ما خودتون رو تو دردسر بندازید و ضرر و زیان ببینید
m
۱۷:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
علی برکت الله... خودرو 80میلونی روکردن 500میلیون وباز هم میگن ضرر میکینیم لعنت به شماها با این طرز فکر تان
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
ایرانی جماعت خر نبود ماشین نمیخرید گل میگرفتن در این دوتا کارخونه بدرد نخورو رو