سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نام نویسی ۳ هزار نفر در همدان برای تزریق واکسن کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از نام نویسی ۳ هزار نفر دراین استان برای تزریق واکسن کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه در آستانه تکمیل شدن ظرفیت پیش بینی شده هستیم، گفت: با این وجود سامانه اینترنتی به نشانی www.pasteurcovac.ir برای مشارکت در این طرح و ثبت نام داوطلبان باز مانده است.

او افزود: افراد ۱۸ تا ۸۰ سال گروه هدف دانشگاه علوم پزشکی در این طرح هستند و تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند و طبق رهگیری و بررسی‌های صورت گرفته عارضه‌ای در این خصوص گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: برای افراد متقاضی شرکت در مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا و تزریق این واکسن پیامکی به منظور حضور در معاونت بهداشتی ارسال می‌شود که انتظار می‌رود برای پیشگیری از تجمع و اتلاف وقت، در زمان تعیین شده حضور یابند.

کرمی ادامه داد: افرادی که در این کارآزمایی مشارکت می‌کنند باید در نوبت دوم تزریق این واکسن یعنی حدود ۲۸ اردیبهشت نیز در دسترس باشند.

او اضافه کرد: کارآزمایی بالینی واکسن کرونا با همکاری انستیتو فینلای کشور کوبا و انستیتو پاستور ایران مراحل آزمایش خود در ۲ مرحله با موفقیت سپری کرده و اکنون در مرحله سوم این کارآزمایی قرار داریم.

مراحل شرکت در کارآزمایی بالینی واکسن کرونا کنژوگه شامل پذیرش و بررسی نتایج آزمایش ها، آموزش و توجیه داوطلب، دریافت رضایت آگاهانه، معاینه پزشک، نمونه گیری، تزریق واکسن و پایش فعال داوطلب است.
انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.