سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی موجب ورود به موج جدید کرونا خواهد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هرگونه بی احتیاطی موجب ورود به موج جدید شیوع کرونا، پیش از خروج از موج قبلی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اثبات ورود دو سوش جدید و بسیار خطرناک ویروس آفریقای جنوبی و هندی، هرگونه بی احتیاطی می‌تواند پیش از خروج از موج قبلی شیوع بیماری کرونا، منجر به ورود به موج جدید شیوع این بیماری شود.

او افزود: به لحاظ رنگبندی با توجه به تداوم روند نزولی در موارد ابتلا به کرونا، تقریبا اکثر شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز خارج و بجز شهرستان بن که همچنان با افزایش موارد بستری جدید مواجه و در وضعیت قرمز قرار دارد وضعیت سایر شهرستان‌ها نارنجی است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: با رعایت خوب مردم استان بویژه پرهیز از مراودات انسانی، همچنان روند نزولی شیوع بیماری کرونا تداوم داشته باشد.

او با بیان اینکه هم تداوم و هم سرعت و میزان ابتلا در تعیین وضعیت شیوع بیماری کرونا موثر است متذکر شد، به تازگی از قله شیوع بیماری عبور کرده ایم.

شیرانی گفت: از ۱۰ روز پیش تعداد موارد سرپایی روند نزولی پیدا کرده و روز به روز از موارد جدید ابتلا کاسته شده است و موارد بستری نیز از ۶ روز قبل کاهش پیدا کرده کرده است.

او افزود: معمولا بعد از دو هفته از کاهش موارد سرپایی، موارد بستری کاهش پیدا می‌کند و دو هفته پس از کاهش موارد جدید بستری، تعداد بیماران بد حال و فوتی‌های ناشی از کرونا کاهش پیدا می‌کند.

شیرانی با بیان اینکه ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده بالا بودن موارد فوتی ناشی از کرونا دور از انتظار نیست اضافه کرد: به دنبال کاهش موارد سرپایی و بستری، تعداد بیماران بدحال و فوتی نیز کاهش می‌یابد.

او هرگونه ساده انگاری و سهل انگاری را منجر به افزایش شیوع بیماری کرونا دانست و یادآور شد، در حال حاضر با توجه تعداد قابل توجه مبتلایان به کرونا در جامعه، بیشترین موارد انتقال بیماری وجود دارد.

شیرانی همچنین هرگونه مسافرت بین استانی و شهرستانی را منجر به شروع موج جدید بیماری دانست.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.